OMV Petrom a vândut participaţia de 99,99% în Petrom Distribuţie Gaze (PDG), compania de distribuţie gaze care nu făcea obiectul activităţii de bază a Petrom, către Ligatne, conform unui comunicat remis Bursei de Valori Bucureşti.
Compania mamă care deţine entitatea juridică Ligatne este, de asemenea, acţionarul majoritar al SC Gaz Sud SA (Gaz Sud) şi SC Grup Dezvoltare Reţele SA (GDR).
"Decizia corespunde strategiei OMV Petrom de a optimiza operaţiunile downstream în vederea îmbunătăţirii eficienţei. Părţile au agreat să păstreze confidenţialitatea valorii tranzacţiei; finalizarea tranzacţiei este condiţionată de aprobarea prealabilă a Consiliul Concurenţei", se mai arată în comunicat.
Cristian Secoşan, membru al Directoratului OMV Petrom, responsabil cu activitatea de Gaze şi Energie, a declarat: "Conform strategiei noastre vom continua să ne concentrăm asupra activităţii de furnizare de gaze către clienţii industriali şi comerciali. Vânzarea activităţii de distribuţie de gaze a OMV Petrom către consumatorii finali este în concordanţă cu această strategie. Totodată, având în vedere prezenţa Gaz Sud şi a GDR pe piaţa din România, am convingerea că tranzacţia încheiată cu Ligatne reprezintă o oportunitate de dezvoltare pentru PDG".
PDG a fost înfiinţată în 2007, când legislaţia românească a fost modificată în vederea alinierii cu Directiva UE care impunea separarea distribuţiei de gaze de alte activităţi, în vederea garantării pe piaţă a competiţiei şi transparenţei.
La sfârşitul anului trecut, reţeaua de distribuţie a PDG avea o lungime totală de circa 1.000 de km şi deservea peste 21.000 de clienţi, în principal localizaţi în zonele învecinate oraşelor Bucureşti şi Timişoara.
Gaz Sud şi GDR operează împreună în prezent o reţea de distribuţie gaze cu o lungime de aproximativ 700 km şi care deserveşte peste 22.000 de clienţi localizaţi în principal în zonele din vecinătatea Bucureştiului. Ligatne a fost selectat în urma unui proces de vânzare care a început în iunie 2012. Atât Gaz Sud cât şi GDR se concentrează asupra pieţei de distribuţie gaze din România, în special în zona Bucureştiului.
1. Strategia companiei mama !
(mesaj trimis de Theraflu în data de 11.07.2013, 09:35)
Stategia companiei mama este sa treaca parghiile de profit si perspectiva de la Petrom la compania mama si gaurile si activele toxice de la compania mama la Petrom. Compania tata cu ce mai ramane in urma acestei strategii netransparente si paguboase pentru Romania.
Daca luam tranzactiile dintre petrom si compania mama de la privatizare si pana acum ele se dovedesc paguboase pentru Petrom si profitabile pentru OMV mama.
Serviciile secrete ce urmaresc ? BAC-ul ?