Constructorul auto german "Opel", divizie a grupului american "General Motors" Co., va elimina 8.300 de locuri de muncă din cele circa 50.000 de care dispune în Europa, conform planului de restructurare prezentat, ieri, de directorul general al "Opel", Nick Reilly. Din totalul de 8.300 de posturi (7.000 în producţie şi 1.300 în vânzări şi administraţie), "Opel" va elimina 3.911 de locuri de muncă de la uzinele din Germania (1.799 de posturi la Bochum, 862 la Russelsheim, 300 la Eisenach, 300 la Kaiserslautern, iar restul în administraţie şi vânzări).
Potrivit planului, capacităţile de producţie ale societăţii vor fi reduse cu 20%.
"Opel" va închide uzina de la Anvers (Belgia), ceea ce va duce la pierderea altor 2.377 de locuri de muncă. La rândul său, Spania va fi afectată de restructurare, prin eliminarea a 900 de locuri de muncă de la uzina de la Saragosa. La fel şi Marea Britanie, prin eliminarea a 369 de posturi la uzina de la Luton şi a altor 150 de posturi din departamentul de vânzări.
Nick Reilly a precizat că planul de restructurare va costa 3,3 miliarde de euro, iar "Opel" urmăreşte să revină la profit în 2012.
Nick Reilly a mai subliniat că, în următorii cinci ani, "General Motors" vrea să investească 11 miliarde de euro în "Opel" şi marca Vauxhall, banii fiind destinaţi în principal reînnoirii gamei. Compania a solicitat credite şi garanţii de la guvernul german de 2,7 miliarde de euro.
În noiembrie 2009, GM a renunţat la intenţia sa de a vinde pachetul majoritar de la "Opel", optând pentru restructurarea acestei divizii.