Opel estimează vînzări pe piaţa românească de peste 500 de unităţi pentru noua generaţie a automobilului de clasă compactă Astra, a declarat ieri, pentru Rompres, directorul de marketing al reprezentanţei din România, Cristian Oltean. Noul Opel Astra este disponibil pe piaţa românească din 15 mai şi deja au fost comandate 260-270 de unităţi, a precizat Cristian Oltean.
Modelul este foarte apreciat pe piaţa europeană, aproape jumătate din planul de vînzări al companiei Opel pentru acest an fiind deja contractat. Potrivit directorului de marketing Cristian Oltean, în paralel cu vînzările noului Astra, vor continua pe piaţa românească şi livrările pentru vechea generaţie, numită acum Opel Astra Classic. În luna aprilie au fost vîndute 92 de unităţi Opel Astra Classic, iar pînă la sfîrşitul anului, livrările s-ar putea situa la 800-900 de unităţi.
Noul Opel Astra, în versiunea sa sportivă - GTS, este prezentat în cadrul evenimentului expoziţional Sport & Adventure Motor Show (SAMS 2004), iar aseară compania Di-Bas a lansat oficial modelul pe piaţa românească. Design-ul progresist şi dinamismul sunt cele două elemente care caracterizează noul Astra, aflat acum la a treia generaţie. Gama de motorizări cuprinde patru propulsoare pe benzină - 1,4l/90 CP, 1,6l/105 CP, 1,8l/125 CP şi 2,0l/170 CP şi două turbodiesel-uri de 1,7l, de 80 CP şi respectiv 100 CP. În curînd vor fi disponibile alte trei motorizări noi - 2,0 Turbo 200 CP şi două motorizări diesel - 1,9 l / 120 CP şi respectiv 150 CP. Astra are cinci niveluri de echipare - Essentia, Enjoy, Cosmo, Sport şi Elegance. Preţul de pornire pentru versiunea de bază 1,4 l/90 CP este de 11.092 euro, fără taxe.