Orice bucureştean se poate simţi ca Alice în Ţara ...Aromelor, la o ceaşcă de ceai

A consemnat LARISA BĂNICĂ
Ziarul BURSA #Companii #Agro-alimentar / 19 august 2015

Orice bucureştean se poate simţi ca Alice în Ţara ...Aromelor, la o ceaşcă de ceai

Un magazin-salon cu 130 de sortimente, din toate colţurile lumii

Local intim, atmosferă franţuzească, Esca şi alţi clienţi care vin şi...se întorc

Antreprenoarea Sorella Surugiu a investit 25 de mii de euro în afacerea ei de suflet, aşa cum îi place să o numească -"Bernschutz & Co: comercianţi de ceaiuri alese", care este o ceainărie intimă, discretă, cu un aer franţuzesc. Relaţia cu oamenii, comunicarea şi sfaturile de consum sunt doar câteva din lucrurile prin care Sorella Surugiu simte că se deosebeşte pe piaţă. Deţinătoarea secretelor a peste 130 de sortimente de ceai, aduse din toate colţurile lumii, ne-a primit... în poveste, oferindu-ne detalii într-un interviu.

Reporter: Cum de aţi ales ceaiul pentru business-ul dumneavoastră?

Sorella Surugiu: Am intrat în povestea cu ceaiul în 2010, în plină criză economică. Totul a plecat de la o călătorie prin Budapesta, în anii 2005-2006. Într-o dimineaţă, am intrat acolo într-o ceainărie mică, cochetă, cu o prietenă bună de a mea - Corina Bernschutz. Era vară şi am băut un ice tea, care ne-a plăcut atât de mult, încât ne-a venit, aşa, dintr-o dată amândurora, ideea să pornim şi noi un business cu ceai. Eu nu m-am mobilizat la fel de repede ca prietena mea, care a deschis primul magazin în Centrul Vechi al Capitalei, încă în 2008. Doi ani mai târziu, m-am alăturat brandului Bernschutz&Co. De data asta, m-am mobilizat foarte repede: în ianuarie m-am gândit, în iunie deja am deschis, în zona Grădina Icoanei.

Reporter: Ce fel de afacere este? Cât aţi investit?

Sorella Surugiu: Ca şi business, am investit la început 25 de mii de euro, sumă cu care am pornit la drum - marfă, mobilă şi tot ce a fost necesar. Afacerea este una de suflet. Este adevărat că din punct de vedere financiar este greu în România de astăzi, dar încercăm să facem faţă. Când e voinţă şi pui suflet, lucrurile merg, chiar dacă nu e genul de afacere care îţi plăteşte mereu şi integral facturile. Fiind un salon de nişă, ai o anumită clientelă. Tot targetul ţi-l construieşti, zi de zi mai adaugi câte un client nou, pe care trebuie să ştii să îl menţii, îi povesteşti, îl păstrezi.

Reporter: Care era mediul de afaceri în momentul intrării dumnevoastră pe piaţă şi cum îl caracterizaţi acum?

Sorella Surugiu: Eu am intrat pe piaţă, după cum am mai spus, în plină criză economică şi am observat de-a lungul timpului că lucrurile au început să se mişte: imobiliarele sunt în creştere, vânzările de maşini au crescut şi ele - înseamnă că sunt ceva mai mulţi bani pe piaţă. Din punctul meu de vedere, a ţine banii la saltea nu e o variantă. Atâta timp cât pompezi bani în piaţă, se învârte roata. Dacă îi ţii şi nu îi foloseşti, nu se învârte roata şi astfel nu avem în ţară locuri de muncă şi o producţie cu care să ne mândrim.

Reporter: Despre piaţa ceaiului în România ce ne puteţi spune?

Sorella Surugiu: Piaţa de ceai a crescut cu mult, cel puţin în ultimii ani. Noi suntem un magazin de nişă, cei ce vin s-au obişnuit să găsească atât ceaiuri, dar şi tot felul de accesorii pentru cadouri. Sunt şi alţi întreprinzători care au văzut potenţialul ceaiului, dar e loc pentru toată lumea. Nu trebuie să ataci pe nimeni, fiecare poate avea un business micuţ, de bun simţ şi fără agresivitate pe piaţă.

Reporter: Ce cifră de afaceri aţi atins în 2014 şi ce preconizaţi pentru anul în curs?

Sorella Surugiu: 2013 şi 2014 au fost nişte ani precauţi. Românii au tot strâns punga şi, neputând tăia de la mâncare, sănătate, îmbrăcăminte, tăiau de la răsfăţ - iar noi tocmai asta facem, business pentru răsfăţ. În 2014, am înregistrat cifra de afaceri de 45 de mii de euro. Pentru anul în curs, ce să spun, o uşoară creştere să sperăm că va fi. Vara, pentru noi, este extrem de grea - suntem aproape la limita supravieţuirii. Ne salvăm cu ice tea în perioada asta, mai "merg" limonadele, fresh-urile, smoothie-urile. Ce să facem, când e atât de cald, iar mulţi sunt la mare, la munte sau nici nu le vine să iasă din casă, cine să mai caute un ceai de calitate, care la noi e asociat automat cu ceva fierbinte, ideal de băut la minus pe termometre.... Din septembrie încolo, după ce începe şcoala şi se linişteşte programul tuturor, suntem într-o ascensiune până în decembrie, când atingem punctul culminant. Scădem puţin după sărbători şi ne revenim substanţial de prin februarie până prin aprilie. Luna martie e şi ea o lună bună, căci 1 şi 8 Martie sunt zile extraordinare: ceaiul e cel mai reuşit mărţişor. Chiar avem companii cu care colaborăm şi care de 1 Martie comandă ceaiurile noastre.

Reporter: De unde importaţi ceaiurile şi câte arome aveţi în magazin?

Sorella Surugiu: Avem peste 130 de sortimente de ceaiuri din toate colţurile lumii - din China, Japonia, Taiwan, India, Germania etc, etc. Nu am vrut să facem rabat la calitate, ceaiurile pe care le avem sunt toate 100% premium. Avem ceaiuri negre obişnuite, negre indiene, negre chinezeşti, verzi chinezeşti şi japoneze (pentru cunoscători - un asemenea ceai niciodată nu se îndulceşte, are un anumit ritual, este şi foarte curativ). Mai avem amestecuri de ceaiuri verzi cu ceaiuri albe, de plante, de fructe. Cele de fructe pot fi servite şi în varianta ice tea, iar noi chiar le recomandăm pe timp de vară, pentru că nu se compară cu ce se vinde în peturi, acolo sunt o grămadă de E-uri. Noi, de fapt, infuzăm ceaiurile fierbinţi şi le răcim cu gheaţă. Acesta este procedeul de ice tea, nu este nimic aditivat în el.

Reporter: Cât ne costă o punguţă de ceai de 50gr la Bernschutz&Co?

Sorella Surugiu: Cel mai ieftin este 11 lei şi ajunge la 50 de lei. Acesta din urmă este o specialitate - un ceai verde japonez, care creşte doar la umbra unor copaci, iar cu două săptămâni înainte să fie cules e acoperit cu bambus. Dacă îl miroşi, vei simţi mireasmă de iarbă proaspăt cosită. O altă specialitate este ceaiul cu iasomie, de fapt unul verde, făcut perluţe manual de cultivatori şi trecut de vreo 7 ori prin infuzie de iasomie. O afirm fără teamă, ca şi preţuri, pentru ceea ce oferim, suntem poziţionaţi foarte bine pe piaţă.

Reporter: Cărui public vă adresaţi? Ce fel de clienţi vă trec pragul?

Sorella Surugiu: Cei ce vin aici găsesc linişte, vin aici să lucreze, să citească. Andreea Esca ne calcă pragul tot timpul, avem clienţi actori, dar şi elevi, pentru că avem în apropiere şcoli. Ca target, putem vorbi de un nivel de cultură mediu şi peste mediu. Persoanele de vârsta a treia vin la noi pentru că găsesc acea nostalgie din trecut. Vin şi străini care se declară mulţumiţi de locul nostru de poveste. Avem o bază de date cu clienţi pe care îi anunţăm când ne vin produse noi. Dacă e un produs pe care, eu, poate, nu îl am la vânzare sau dacă un client îşi doreşte ceva anume, nu îl las să plece până nu îi iau numărul de telefon cu promisiunea că, dacă reuşesc să găsesc produsul preferat, îl voi contacta. Discuţia om la om şi relaţia foarte apropiată o poţi avea exact când ai clienţi de nişă. Dacă ar intra în magazin 100 de clienţi pe zi, probabil ar fi greu să păstrez cu toţi o relaţie. Cei pe care îi am, îi ţin bine, îi menţin şi încerc să aduc şi alţii în aceeaşi atmosferă de prietenie.

Reporter: Oferiţi şi sfaturi de consum?

Sorella Surugiu: Da, facem şi recomandări. Mărturisesc că ne vin clienţii setaţi că vor să cumpere un anumit tip de ceai. Noi nu îi lăsăm să plece doar cu ceaiul respectiv şi întotdeauna le mai oferim şi alte soluţii. Fie le dăruim mostre să deguste acasă, fie îi consiliem pe cei care spun că beau ceai doar atunci când sunt bolnavi. Explicăm, de pildă, că binecunoscutul ceai verde este cel mai bun antioxidant, dar vorbim şi despre ceaiul roşu african, care nu are teină, e numit rooibos şi poate fi servit la orice oră, fiind şi un bun digestiv. Cea mai mare greşeală pe care am constatat că o fac oamenii este la ceaiul verde. Aceştia pun apă fierbinte peste el. Automat, ceaiul se amărăşte. Un mod de preparare corect este: apa trebuie să aibă 70-80 de grade, ceea ce înseamnă că după ce a dat în clocot, o laşi să se liniştească. Dacă torni apă fierbinte sau dacă îl laşi la infuzat mai mult de 3 minute, ceaiul verde devine amar.

Reporter: Deşi consum foarte mult ceai verde, recunosc că fac aceeaşi greşeală. Sau...făceam, mulţumesc! Alte ceaiuri au şi ele povestea lor, nu?

Sorella Surugiu: Fiecare ceai are o poveste, o taină, pentru că oricare conţine anumite plante, anumite arome. Avem şi ceaiuri care sunt liniştitoare, ceaiuri care te ajută la somn sau să păstrezi un tonus anume. Ladyslim, de exemplu, este un ceai care te ajută să elimini toxinele şi intervine în procesul de slăbire.

Reporter: Primiţi comenzi de ceaiuri? Aveţi colaborări?

Sorella Surugiu: Sigur că se poate comanda, noi prezentăm tot timpul oferte. Colaborăm foarte mult cu Horeca, unde oferim ceaiuri en-gros, atât ca infuzie, cât şi vrac şi am reuşit să mai educăm clienţii în ceea ce priveşte ceaiul cu gheaţă. Mai avem colaborări cu terase, bistro-uri din Bucureşti, dar şi din ţară.

Reporter: În ce va consta dezvoltarea business-ului dumneavoastră? Ce plănuiţi pe viitor?

Sorella Surugiu: Hmm.. Nu am de gând să mă extind şi nici nu vreau să fac mai mult decât am în acest moment, dar caut mărfuri şi poveşti noi pe care să le promovăm. În fiecare an, introducem o serie de ceaiuri noi şi le scoatem pe cele care nu se vând sau care se vând mai slab. Pe parcursul acestor cinci ani de care am vorbit, am încercat să îmi păstrez direcţia, în sensul că - deşi am fost tentată de alte persoane să introduc diferite produse la vânzare, mult mai comerciale, care ar fi putut să îmi aducă un ban în plus sau un ban mai rapid - nu am picat în plasă. Eu am vrut cu tot dinadinsul să păstrez ideea asta de magazin de nişă, intim, plăcut. Clientele mele vin aici să se simtă ca "Alice în ţara minunilor", pentru că vine totul ca o poveste în jur.

Reporter: Alice în ţara aromelor, poate. Gust din acest ceai, unul de fructe, rece, şi constat că descrierile sunt foarte corecte... O ultimă întrebare: ce vă deosebeşte de alţi comercianţi de ceaiuri alese?

Sorella Surugiu: În primul rând, relaţia cu clienţii, pentru că fiecare client care ne trece pragul vrem să ne fie şi prieten. În al doilea rând, intimitatea locului - am putut să creăm o poveste. Aici, când intri, chiar miroase a ceai, a poveste. Toată lumea a apreciat locaţia şi de aceea nu am vrut să mă abat de la drumul meu şi să introduc cine ştie ce alte soiuri de produse, mult mai vandabile. Odată ce locul devine comercial, nu mai e aceeaşi poveste în spate.

Reporter: Vă mulţumesc că m-aţi primit în poveste!

Opinia Cititorului ( 3 )

  1. desi nu beau ceai de obicei iar in rarele dati in care am incercat sa imi fac ceai verde, mi-a iesit amar, recunosc ca articolul este interesant si o sa caut ceainaria!

    puteti sa ne spuneti ceva si despre preturi?

    Daca intra esca intr-un asemenea stabiliment mai bine lipsa...

    Va dati seama ,domnule MAKE, toaca CLOACA generatiei pro, cu mandruta, cu fratii vintila, imi vine sa vomit.... 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9746
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4657
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3003
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9056
Gram de aur (XAU)Gram de aur368.9924

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
citiesoftomorrow.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb