Producătorul de alimente Orkla Foods România vizează în acest an o creştere a cifrei de afaceri cu 5% faţă de anul trecut, de la 29 milioane euro, la 30,4 milioane euro, după ce rulajul a crescut în primele nouă luni cu 19% faţă de acelaşi interval din 2010. "Am avut la nouă luni o creştere considerabilă influenţată de mai mulţi factori, cum ar fi creştere în volume pentru că am câştigat cote de piaţă şi creşteri de preţ care au fost necesare din cauza majorării costurilor cu materia primă. Totuşi, marja de profitabilitate a scăzut şi ne dorim ca în 2012 să creştem profitul cu 10%", a declarat directorul general al Orkla Foods România, Manuela Banu, citată de Mediafax. Dintre categoriile de produse cu cea mai mare creştere la nouă luni se numără muştarul (37%) şi margarina (21%).
Banu a spus că unul din obiectivele companiei este de a face achiziţii, astfel încât să obţină o creştere structurală de 20%. "Suntem deschişi la noi achiziţii atât în categoria în care acţionăm, cât şi în categoriile conexe. Ne uităm la un business să vedem cum putem să ne consolidăm grupul", a menţionat Banu.
Orkla Foods este prezentă în România din anul 2002, portofoliul companiei cuprinzând margarină, ketch-up, pateu şi mâncăruri la conservă, muştar şi sosuri pentru paste, dar şi aluaturi congelate.
Potrivit unui studiu al Orkla Foods, tendinţele consumatorilor s-au schimbat în ultimii doi ani, astfel încât în prezent clienţii sunt mai interesaţi de o alimentaţie echilibrată, nu mai fac provizii şi au început să ţină cont de promoţii şi costul produsului.