OTP Bank România face un nou pas în strategia de digitalizare a serviciilor oferite pe piaţa locală prin lansarea unei noi versiuni pentru serviciul OTPdirekt şi pentru aplicaţia SmartBank, conform unui comunicat de presă remis redacţiei.
Evoluţia serviciului de internet banking oferit de OTP Bank şi noile instrumente digitale au scopul de a furniza clienţilor o experienţă de utilizare cât mai facilă şi mai sigură, având în vedere că gradul de utilizare a serviciilor online de banking şi numărul de tranzacţii realizate pe această cale creşte de la lună la lună.
Această tendinţă este confirmată de faptul că la finalul lunii iulie volumul trazacţiilor digitale realizate de clienţii persoane fizice ai băncii a ajuns la 92% din totalul tranzacţiilor, în timp ce în cazul clienţilor companii procentul a urcat la 97%.
Roxana Hidan, Deputy CEO Divizia Retail, în cadrul OTP Bank România, a declarat: "Nevoia de digitalizare şi de instrumente de banking digitale este mai mare acum ca oricând, iar nou lansatele versiuni au exact acest rol, de a furniza servicii instante şi diversificate pentru cei peste 120.000 de utilizatori OTPdirekt şi SmartBank. Este un proiect integrat, care face parte din strategia Apollo anunţată de OTP Bank, şi care în noul context adus de pandemie a căpătat prioritate pentru a deservi nevoile de banking în timp ce cu toţii aplicăm distanţarea fizică".
Potrivit comunicatului, noua versiune a serviciului de internet banking OTPdirekt are acum un design optimizat, iar opţiunile din aplicaţie au fost simplificate, astfel încât să fie redus numărul de paşi pentru realizarea tranzacţiilor. Odată cu introducerea de meniuri intuitive, apar şi noi funcţionalităţi, precum:
- Economisire automată în diferite produse ale băncii, precum conturi de economii, fonduri de investiţii sau depozite;
- Posibilitatea de a subscrie în noi fonduri de investiţii;
- Opţiunea de a transmite extrasele pe e-mail la adrese introduse direct din aplicaţie;
- O nouă modalitate, mai facilă, de resetare a parolei direct prin site-ul băncii care nu mai implică apelarea la serviciul de call center.
În acelaşi timp, aplicaţia SmartBank, disponibilă atât pentru utilizatorii Android, cât şi iOS, are un nou design intuitiv, oferă acum un nou modul de autorizare a tranzacţiilor şi este orientată mai mult către client prin secţiunea dedicată de chat, care ajută clienţii să intre în contact cu banca mai rapid şi mai uşor.
Totodată, prin SmartBank pot fi realizate plăţi valutare şi către trezorerie, utilizatorii au acum opţiunea de confirmare a plăţilor online efectuate prin card direct din aplicaţie folosind meniul OTPcard biometrics, pot împărtăşi IBAN-ul cu alte persoane şi descărca dovada plăţii direct din aplicaţie. De asemenea, utilizatorii SmartBank îşi pot adăuga de acum cardurile în wallet-ul Apple.
Aplicaţia SmartBank poate fi descărcată din Google Play sau App Store. În aceasta, accesul se poate face rapid şi facil prin codul de siguranţă prestabilit, amprentă sau FaceID.
În urma lansării noilor versiuni de instrumente digitale de banking, OTP Bank a demarat o campanie de informare detaliată pentru clienţii băncii, atât cu privire la actualizarea noilor versiuni, cât şi la noutăţile pe care aceste instrumente le aduc. Migrarea clienţilor către noile versiuni de aplicaţie se efectuează gradual, în etape succesive, iar pentru o perioadă limitată de timp, cele două aplicaţii (cea nouă şi versiunea curentă) vor funcţiona în paralel.