Uber, Taxify şi Clever sunt nevoite, de astăzi, să îşi restrângă activitatea, deoa-rece intră în vigoare "ordonanţa taximetriştilor".
Sub presiunea taximetriştilor care blocau Piaţa Victoriei, pe 29 martie Guvernul a adoptat o ordonanţă de urgenţă care stabileşte că singurii care mai au dreptul să desfăşoare activităţi de trans-port persoane contra cost - cu excepţia şoferilor de autobuz şi a celor angajaţi la firme de rent-a-car - vor fi taximetriştii cu licenţe valabile.
Conform actului normativ care intră astăzi în vigoare, şoferii care folosesc aplicaţiile Uber, Clever şiTaxify - care nu deţin licenţe de taxi şi nici nu le pot obţine în condiţiile legii - vor fi sancţionaţi cu amenzi al căror cuantum maxim atinge 5000 de lei şi riscă să le fie ridicate plăcuţele de înmatriculare pentru o perioadă de 6 luni, dacă sunt prinşi transportând pasageri contra cost.
Deşi aplicaţiile respective sunt utilizate de peste 2,5 milioane de cetăţeni, până la închiderea ediţiei, Uber, Taxify şi Clever nu au precizat cum îşi vor des-făşura activitatea începând de astăzi.
Chiar dacă vor continua să funcţioneze, din cauza reglementărilor ce ar putea genera abuzuri în aplicarea ordonanţei de guvern, activitatea Uber, Clever şi Taxify s-ar reduce considerabil. Este posibil ca mulţi dintre utilizatorii aplicaţiilor să nu găsească o maşină sau să aibă un timp de aşteptare prea mare, din cauza reducerii activităţii şoferilor care folosesc respectivele platforme digitale.
În prezent, parlamentarii lucrează la un proiect de lege pentru reglementarea activităţii privind transportul alternativ de persoane, dar traseul actului normativ în Legislativ este destul de sinuos din cauza opoziţiei manifestată de patronatele transportatorilor din ţara noastră.
Deşi iniţial vicepremierul Daniel Suciu a promis că folosirea aplicaţiilor Uber, Taxify şi Clever va fi reglementată printr-o ordonanţă de urgenţă, ulterior acesta s-a răzgândit şi a spus că legalizarea trans-portului alterativ va mai dura.