Comisia pentru Piaţă Internă şi Protecţia Consumatorului din cadrul Parlamentului European a aprobat, marţi, poziţia sa pe seama Actului legislativ privind Serviciile Digitale, ce interzice o serie de practici înşelătoare de publicitate pe Internet şi forme de publicitate ce-i vizează anume pe minori, scrie Reuters, citat de G4media.
Măsurile, ce vizează în principal marile platforme digitale precum Amazon, Apple, Google sau Facebook, trebuie aprobat în plenul Parlamentului în ianuarie, înainte să înceapă discuţiile cu statele membre.
Pachetul urmăreşte, potrivit sursei citate, să determine marile companii digitale să depună eforturi suplimentare pentru a combate conţinutul ilegal de pe platformele lor, altfel riscând amenzi de până la 6% din veniturile lor globale.
Potrivit Reuters, o astfel de legislaţie, dacă va fi aprobată anul viitor de ţările membre UE, ar fi prima de acest fel înregistrată în lume.
Proiectul interzice metode de păcăli oamenii cu scopul de a-i determina să ofere datele lor personale unor companii online. Anumite tipuri de publicitate adresată anume minorilor urmează, de asemenea, să fie interzise, iar platformele digitale sunt obligate să ia măsuri de transparentizare a algoritmului după care funcţionează.