Compania niponă Panasonic a obţinut, în 2008, venituri de 49 miliarde yeni din comercializarea de produse pentru uz casnic, depăşind încasările din echipamente audio-video sau componente electrice, se arată într-un comunicat al Panasonic România.
Compania a demarat "asaltul" asupra pieţei nipone cu echipamente casnice ecologice, de la maşinile de spălat cu consum minim, până la panouri solare pentru utilizare casnică ce pot reduce cu 70% factura la energia electrică, se arată într-un comunicat al Panasonic România.
Deţinerea de sisteme eficiente energetic a devenit deja un statut social pentru japonezii din clasa de sus, tendinţă care ar putea ajuta Panasonic să îşi dubleze veniturile din vânzarea de produse pentru uz casnic în următorii 10 ani, potrivit unui analist al Daiwa Institute of Research.
Pentru susţinerea campaniei de ecologizare, Panasonic a deschis o întreagă reţea de magazine ce generează acum 30% din veniturile companiei de pe piaţa locală. Mai mult, Panasonic a organizat în numai cinci luni, în perioada aprilie-august 2009, peste 2.800 de seminarii pentru peste 800.000 de consumatori doritori să afle ultimele noutăţi referitoare la produsele de uz casnic ecologice, a afirmat Mitsuo Osawa, director în cadrul diviziei Panasonic Electric Works.
Panasonic se aşteaptă la vânzări de peste 2.750 miliarde yeni din echipamentele cu consum redus de energie, în perioada martie 2009-martie 2011, de la 2.130 miliarde yeni obţinute în perioada 2007-2009.
Astfel, Panasonic EcoCute, un echipament pentru încălzire ce utilizează căldura din aer pentru creşterea temperaturii apei costă aproximativ 800.000 de yeni, de patru ori mai mult decât un boiler clasic, iar o plită cu inducţie se ridică la 400.000 de yeni, dublu decât un aragaz obişnuit, pe gaz.
Majoritatea celor 50 de milioane de locuinţe din Japonia folosesc gazele naturale pentru încălzirea apei şi pentru gătit, dar până în martie 2011 numărul celor care utilizează curentul electric pentru aceleaşi procese va ajunge la la 5 milioane, cu 1,5 milioane mai mult decât în prezent, spune Osawa.
Panasonic pregăteşte, de asemenea, o campanie extinsă pentru promovarea produselor "eco", după finalizarea prelurării Sanyo, în sprijinirea strategiei "Panasonic pentru întreaga casă".