Cererile de vacanţă pentru litoralul Spaniei au compensat scăderea înregistrată în această vară pentru Antalya şi Bodrum, ca urmare a atentatelor şi loviturii de stat eşuate, care au marcat sezonul 2016 în Turcia, potrivit agenţiei de turism Paralela 45.
Litoralul Spaniei a înregistrat o creştere a vânzărilor cu 25% mai mare faţă de anul trecut, fiind cea mai cerută destinaţie a anului, de la Mallorca şi Tenerife, pe curse charter, până la Costa Brava, Costa del Sol şi Costa Blanca, pe curse de linie, cu plecare atât din Bucureşti cât şi din Cluj-Napoca, Timişoara şi Iaşi. Preţul mediu al unui pachet a fost de 650 de euro/persoană, conform agenţiei.
În acelaşi timp, Algarve, Portugalia, destinaţie proaspăt lansată în vara 2016, dar şi insulele greceşti, litoralul românesc şi cel bulgăresc au înregistrat creşteri de până la 30%, faţă de anul 2015.
Odina Dobriban, director general Paralela 45, a declarat: "Antalya şi Bodrum şi-au revenit după evenimentele nefericite din această vară, iar cei care au reuşit să treacă peste emoţiile momentului s-au bucurat de cele mai bune preţuri ale all inclusive-ului turcesc, de la apariţia acestui concept şi până acum, care au fost mai mici cu până la 30% anul acesta. Grecia este o destinaţie de suflet pentru români şi preferinţa lor pentru insule şi pentru zonele turistice de pe continent a dus la vânzări mai mari cu 10%".
Conform reprezentanţilor turoperatorului, pentru Chania-Creta, Santorini, Zakynthos şi Mykonos au fost cerute cele mai multe vacanţe, dar preferate au fost şi Rodos, Corfu şi Heraklion-Creta, destinaţii pe charter, iar Halkidiki, Thassos si Zakynthos s-au aflat în topul zonelor turistice cu transport individual. Pachetul mediu (per sezon) pentru o vacanţă pe charter în Grecia a fost de 450-500 de euro/persoană în Creta, Rodos şi Corfu, de 580 de euro/persoană în Santorini, de 250 de euro/persoană cu transport individual.
În cazul celor care au ales trans-portul cu maşina, cel mai mare interes s-a înregistrat însă pentru litoralul românesc şi pentru cel bulgăresc, pentru care turiştii au făcut cu 30%, respectiv 15% mai multe rezervări în sezonul 2016 faţă de 2015.
Rezervările de vacanţe pentru acest an, prin Paralela 45, au fost realizate în mare parte în perioada de Early Booking şi mai puţin pe last minute. Turiştii preferă să aleagă din timp, în special pachete la hoteluri de cinci stele de lux, în cazul Antalyei, şi la patru stele în restul destinaţiilor. Cuplurile tinere au optat, în mare parte, pentru hoteluri de trei stele. Vara aceasta, situarea hotelurilor pe plajă a fost un criteriu decisiv numai pentru familiile cu copii.
Turoperatorul a mai precizat că, până la vacanţa de sărbători, cele mai vândute vacanţe sunt cele în Dubai, în luna octombrie, Tenerife şi Madeira, în luna noiembrie, precum şi programele sociale şi circuitele marca Paralela 45.
"Dintre programele pentru seniori, Rusia, Madrid, Roma şi Israel, cu vizite la muzee şi obiective turistice, circuitul în Malta, precum şi programele pe care le numim «circuite de colecţie», în Vietnam-Cambodgia-Thailanda, Thailanda de Nord, Cuba, Australia şi Noua Zeelandă, America de Sud, sunt rezervate cu multe luni înainte de plecare", a mai susţinut directorul general al agenţiei de turism.
În sezonul 2016 Paralela 45 a oferit sejururi în 39 de destinaţii, cu un total de 45 de plecări săptămânale din Bucureşti şi din ţară, pe curse charter şi de linie.