Reporter: Aţi semnat în urmă cu doi ani un contract cu Arcadia Group Limited din Marea Britanie. Cum merge colaborarea cu această companie, aţi livrat deja comanda? Mai aveţi şi alte colaborări în plan?
Cătălin Ioniţă: Da, contractul cu Arcadia este încă în derulare, Mopiel a livrat până acum încălţăminte de 150.000 de euro pe piaţa Angliei. De asemenea, firma mai exportă pentru clienţi din ţări precum Israel, Rusia, Ungaria, Italia, Danemarca. În general, cele mai bune colaborări le avem cu fostele republice sovietice şi Federaţia Rusă.
Reporter: Ce investiţii aţi realizat anul acesta sau intenţionaţi să faceţi în viitorul apropiat?
Cătălin Ioniţă: Deocamdată ne vom concentra asupra investiţiilor în noile colecţii şi promovarea lor. Investiţii în tehnologie nouă şi în dezvoltarea logisticii vom face numai dacă vom putea accesa fonduri europene.
Până acum, am accesat un ajutor de minimis în 2007, iar recent am semnat un proiect derulat prin Ministerul Comunicaţiilor privind creşterea competitivităţii economice pe linia comunicaţiilor. Din păcate, am rămas cu un gust amar referitor la ceea ce s-a întâmplat cu proiectele de Minimis, dar şi cu un proiect POSDRU pentru calificarea personalului. În cazul acestuia din urmă, deşi l-am accesat şi l-am finalizat, am devenit neeligibili la plăţi pentru că nu am trimis o corespondenţă în 5 zile, perioadă în care toată fabrica era în concediu. Această întâmplare mă face să cred că formele fără fond încă ne caracterizează mai ales în cazul unor instituţii lipsite de performanţe.
Reporter: Care sunt magazinele de desfacere ale companiei în ţară ?
Cătălin Ioniţă: Reţeaua de magazine proprii cuprinde o activitate mai mult zonală, însă luăm în considerare o extindere a reţelei pe axa Bucureşti-Iaşi, prin Ploieşti. Actualmente, avem magazine în Constanţa, Râmnicu Sărat, Focşani şi urmează un showroom de contractări în Bucureşti. Oricum, noi încercăm să fim prezenţi la toate expoziţiile de profil din ţară.
Reporter: Ce cifră de afaceri estimaţi pentru anul acesta?
Cătălin Ioniţă: Cred că anul acesta cifra de afaceri va fi până într-un milion de euro.
Reporter:Care este părerea dumneavoastră despre piaţa pe care activaţi?
Cătălin Ioniţă: Cred că este foarte dificil să construieşti o afacere pe piaţa internă, iar piaţa europeană are evidente probleme de contracţie. De aceea, orientarea spre pieţele non-europene ar putea reprezenta o soluţie pentru viitor.
Reporter: Care sunt principalele provocări cu care va confruntaţi pe această piaţă?
Cătălin Ioniţă: Pe piaţa europeană, este foarte greu să intri, consumatorii fiind mai conservatori şi preferând mărcile proprii. Din acest motiv, mărcile noi întâmpină dificultăţi pe partea de promovare, de a obţine notorietate pe pieţele externe. Cred că trebuie să investim mai mult în imagine pentru a ne crea un loc pe aceste pieţe. La noi în ţară, cred că cea mai mare provocare este lipsa de predictibilitate a pieţei.
Reporter: Cum credeţi că ar putea fi încurajate afacerile locale ale întreprinzătorilor mici şi mijlocii?
Cătălin Ioniţă: Esenţial, în dezvoltarea oricărei afaceri este identificarea produselor sau serviciilor de care are nevoie o piaţă. Odată aleasă nişa pe care antreprenorii vor să activeze, trebuie facilitat accesul la finanţare bancară prin credite cu dobânzi mici şi cu perioade de graţie precum şi accesul la proiecte europene de investiţii, fonduri de tip minimis. De asemenea, scăderea fiscalităţii pentru taxele salariale şi impozite ar reduce mult din povara financiară a celor ce pornesc un start-up. De aceea, reprezentanţii organismelor statale de control trebuie să acţioneze preventiv dar constructiv pentru a întări spiritul de antreprenoriat. Având toate acestea, mai e nevoie doar de multă muncă şi seriozitate pentru a fi competitiv şi a genera profit.
Reporter: Vă mulţumesc!
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.12.2013, 22:19)
Cea mai buna ancaltaminte-mopiel success va dorm pe toate planurile .cu respect din bucuresti.