• Bogdan Enoiu apreciază că statul ar putea dezvolta o campanie de mediatizare a pensiilor private, cu un buget de 3 - 4 milioane dolari
Agenţiile de publicitate au sesizat ce afacere bună ar putea fi informarea publicului larg asupra avantajelor pensiilor private. Aceasta cu atît mai mult cu cît ieri proiectul Legii pensiilor facultative a fost votat de plenul Camerei Deputaţilor, iar cel al pensiilor obligatorii este pe drum.
Mihail Vârtosu, directorul executiv pe zona Balcanilor al "Grey Worldwide" consideră că "problema care se pune acum este că produsul va fi greu de înţeles de către piaţa ţintă. Oamenii au experienţe neplăcute cu investiţiile anterioare."
Introducerea pensiilor private va avea nevoie de ample campanii de informare a pieţei ţintă. Bogdan Enoiu, director al "McCann Erickson", apreciază că "în strategia de publicitate, educaţia ar trebui introdusă încă din şcoli". Domnia sa a subliniat că "societăţile care vor iniţia campaniile de informare vor trebui să dezvolte o piaţă de care vor profita toa-te celelalte societăţi". Domnul Enoiu a mai adăugat că "nu neapărat televiziunea va fi canalul principal destinat promovării sistemelor de pensii private, ci sistemul de marketing direct, pentru că are darul de a explica." În ceea ce priveşte cheltuielile cu publicitatea, Bogdan Enoiu a subliniat că fiecare ţară are costuri diferite, dar "România are avantaje, pentru că media electronică are costuri mai scăzute decît în alte ţări". Domnul Enoiu a arătat că, în anul 2005, piaţa de publicitate din ţara noas-tră s-a ridicat la aproximativ 400 milioane dolari, în timp ce în Ungaria a depăşit un miliard, iar piaţa totală de publicitate din Rusia a atins anul trecut 4,5 miliarde dolari.
Silvia Limbidis, consilier în cadrul Ministerului Muncii, a afirmat, ieri, cu ocazia unui seminar că "există posibilitatea ca statul să se implice în promovarea în special a pilonului II (pensiile obligatorii), dar nu cred că vor fi suficienţi bani pentru asta."
La rîndul său, Bogdan Enoiu a completat că "ar fi corect ca statul să aibă un contract unic de cumpărare de media şi să aibă cel mai mare discount posibil, pentru că plăteşte din banii publici." Domnia sa apreciază că statul ar putea dezvolta o campanie de mediatizare a pensiilor private, cu un buget de 3-4 milioane dolari.