PENTRU PRIMELE ŞASE LUNI ALE ANULUI Purcari raportează un profit de 20,37 milioane lei, în creştere cu 31%

M.G.
Ziarul BURSA #Companii / 26 august 2021

Purcari raportează un profit de 20,37 milioane lei, în creştere cu 31%

Purcari Wineries (WINE) a înregistrat, în primul semestru al anului, venituri de 106,5 milioane de lei, în creştere cu 25% faţă de cele de la jumătatea anului 2020, în timp ce profitul net a urcat cu 31% la 20,37 milioane de lei, se arată în raportul emitentului publicat, ieri, pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

Dinamica pozitivă a veniturilor vine pe fondul accelerării vânzărilor cu 47% în trimestrul doi. Potrivit companiei, marjele au crescut puternic fiind impulsionate în primul rând de îmbunătăţirea în continuare a mixului produselor vândute, precum şi de revenirea vânzărilor în pieţe cu profitabilitate mai înaltă. 

Victor Bostan, directorul general al Purcari, a declarat: "Vedem o cerere puternică continuă pentru brandurile noastre şi reuşim să menţinem marje de profitabilitate bune, în pofida presiunii costurilor mai înalte ca urmare a recoltei de struguri modeste în 2020. Din fericire, sezonul 2021 pare foarte încurajator la moment din perspectiva recoltei, ce ne poziţionează avantajos ca şi marje de profitabilitate viitoare. Bilanţul puternic ne plasează bine pentru maximizarea opţiunilor strategice şi proiecte investiţionale cu randament înalt. În general, suntem destul de mulţumiţi de rezultatele obţinute şi suntem recunoscători consumatorilor noştri pentru încrederea lor, ehipelor noastre pentru munca asiduă şi acţionarilor noştri pentru susţinerea lor continuă".

Faţă ce prima jumătate a anului trecut, în primele şase luni ale acestui an, vânzările din Moldova au înregistrat o creştere de 76%, dar acestea rămân cu 9% sub primul semestru din 2019.

În România, principala piaţă pentru producător, vânzările de vinuri au crescut în primele şase luni cu 29% faţă de perioada similară din 2020 şi cu 60% faţă de 2019.

"Brandul Purcari conduce creşterea cu 36% an la an. Bardar şi-a dublat vânzările, deşi de la o bază de comparaţie mai mică. Canalului de comerţ modern a continuat să evolueze puternic; comerţul traditional a crescut cu 81% ca urmare a îmbunătăţirii situaţiei pandemice", menţionează compania.

Vânzările Purcari în Polonia au fost în scădere şi au fost influenţate de competiţia puternică a preţurilor din partea brandurilor internaţionale, combinate cu efectele restricţiilor pandemice din primul semestru. "Adaptăm activitatea de trade şi eforturile de marketing, anticipând efecte pozitive în T4 2021", arată compania.

În cazul vânzărilor de pe piaţa asiatică, Purcari a avut un avans de 160% an la an, dar încă se află sub nivelul din primul semestru din 2019.

"'Toate brandurile au demonstrat progres semnificativ. Bardar, brandul cu marginalitate înaltă, este unicul care a depăşit nivelul din 2019, deşi de la o bază mai mică'', precizează Purcari.

În Cehia şi Slovacia vânzările au scăzut cu 1% faţă de primul semestru din 2020, dar compania afirmă că acestea sunt pe trend de recuperare. Măsurile restrictive din primul trimestru, în special în Slovacia, au afectat rezultatele, potrivit companiei.

În Ucraina, brandul Purcari a înfiinţat un birou local pentru a susţine creşterea. "'Tracţiune puternică pentru Purcari, ce devine din ce în ce mai popular în rândul consumatorilor şi al formatorilor de opinie locali, oferind", precizează compania.

Pentru primele şase luni ale anului curent, cheltuielile de marketing şi distribuţie au fost de 12,75 milioane lei, cu 44% peste cele de la finele lunii iunie 2020, în timp ce cheltuielile generale şi administrative s-au majorat cu 35%, la 13,27 milioane de lei.

În aceste condiţii, profitul din exploatare obţinut de Purcari în primele şase luni ale lui 2021 s-a ridicat la 28,4 milioane lei, cu 29% peste cel de la jumătatea anului anterior. Rezultatul financiar net a fost tot pe pierdere, în reducere însă cu 12% la 3,52 milioane de lei de la 4,01 milioane de lei.

La data de 30 iunie a acestui an, activele totale la nivel consolidat ale Purcari erau de 379,23 milioane lei, cu 1% sub cele de la finele lui 2020, în timp ce datoriile totale se situau la 156,86 milioane lei, cu 1% sub cele de la 31 decembrie 2020.

Victor Bostan, fondatorul companiei deţine prin Amboselt Universal 20,03% din Purcari, între alţi acţionari importanţi ai producătorului de vinuri din Republica Moldova fiind East Capital, cu 7,09%, Fiera Capital cu 7,65% sau Pavăl Holding cu 5% din Purcari.

Purcari Wineries s-a listat la Bursa de Valori Bucureşti la începutul anului 2018, după ce a derulat o ofertă publică de vânzare prin care şi-a plasat în piaţă 9,8 milioane de titluri (reprezentând 49% din acţiunile societăţii), iar în prezent compania are o capitalizare bursieră de 580 milioane de lei.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9769
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7110
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3354
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9529
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.1947

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb