Poliţiştii Direcţiei de Investigare a Criminalităţii Economice din cadrul IGPR efectuează miercuri 24 de percheziţii domiciliare, pe raza judeţelor Ilfov, Alba, Bihor, Cluj, Hunedoara, Olt, Maramureş şi Mehedinţi, la mai multe persoane fizice şi juridice, respectiv la domiciliile/ reşedinţele persoanelor şi la sediile/ punctele de lucru ale societăţilor implicate în săvârşirea infracţiunii de evaziune fiscală.
Potrivit unui comunicat transmis de IGPR, vor fi puse în aplicare 25 mandate de aducere a unor persoane implicate în cauză, în vederea audierii lor şi dispunerii de măsuri legale.
Din cercetări a rezultat faptul că, în perioada 2012 - 2014, administratorii a patru societăţi comerciale din judeţele Ilfov şi Hunedoara ar fi creat un circuit comercial fictiv, prin declararea unor operaţiuni comerciale inexistente, susţinute doar scriptic, prin facturi fiscale ce atestă vânzarea-cumpărarea de concentrat cuprifer, în scopul sustragerii de la plata impozitului pe profit prin diminuarea masei impozabile.
Conform sursei citate, valoarea relaţiilor comerciale fictive, declarate fiscal, se ridică la 3,5 milioane de euro. Pentru a crea aparenţa de legalitate a operaţiunilor comerciale, plata s-ar fi făcut prin transfer bancar, în conturile societăţilor emitente, însă banii ar fi fost retraşi şi remişi ulterior reprezentanţilor societăţilor beneficiare, în schimbul unor comisioane.
Prejudiciul cauzat prin sustragerea de la plata taxelor către bugetul de stat, stabilit până în prezent, este de aproximativ 1,1 milioane de euro, se mai arată în comunicatul IGPR.
Acţiunea, desfăşurată sub coordonarea Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie - Secţia de urmărire penală şi criminalistică, beneficiază de sprijinul specialiştilor Direcţiei Operaţiuni Speciale a IGPR şi al celor din cadrul Agenţiei Naţionale Antifraudă Fiscală. La activităţi participă şi poliţişti din cadrul structurilor teritoriale de investigare a criminalităţii economice din inspectoratele de poliţie judeţene menţionate, precum şi luptători SIAS.