Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat Asocierea BRASIG Strabag - Swietelsky câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov - Apaţa şi Caţa - Sighişoara, aflate pe secţiunea Braşov - Sighişoara, componentă a Coridorului Rin - Dunăre.
Oferta financiară a Asocierii BRASIG Strabag - Swietelsky a fost de circa 3,14 miliarde lei fără TVA, contractul de achiziţie publică urmând să fie încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii. Sursa de finanţare pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov - Apaţa şi Caţa - Sighişoara, în lungime totală de 86 de km, este asigurată din fonduri nerambursabile şi de la bugetul de stat, iar durata de execuţie va fi de 48 de luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor. Contractul prevede o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară: terasamente, linii C.F, consolidări poduri, podeţe, tuneluri, pasaje superioare, linie de contact, sistem de informare a călătorilor, energoalimentare, telecomunicaţii, comunicaţii pentru semnalizare, fibră optică, supraveghere video, instalaţii electrice, instalaţii sanitare, instalaţii termoventilaţie, apărări de maluri, semnalizare, protecţia mediului.
Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare se asigură condiţii tehnice pentru circulaţia trenurilor de călători şi marfă cu viteze superioare de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.
Curios este faptul că una dintre cele două firme care au câştigat licitaţia a fost de curând implicată în scandalul supra-evaluării costurilor la lucrările de reabilitare şi modernizare a tronsonului de cale ferată Bucureşti-Constanţa.
Astfel, conform unui dosar instrumentat de DNA şi în care este urmărit penal fostul ministru de finanţe Sebastian Vlădescu, lucrările la tronsonul Bucureşti-Constanţa au costat în realitate cu 250 de milioane de euro mai mult decât estimarea în baza căreia consorţiul alcătuit din firmele Swietelsky (din Austria), HF Wiebe (din Germania) şi Takenaka (din Japonia). Conform procurorilor DNA, din suma adăugată, 20 de milioane de euro ar fi fost plătiţi de firma din Austria către un grup de persoane care urmau să asigure încheierea contractelor şi plata facturilor pentru lucrările efectuate, precum şi plata TVA restantă pentru o lucrare pe care societatea respectivă a făcut-o pentru alt tronson de cale ferată. DNA susţine că suma de 20 de milioane de euro ar fi fost împărţită de Sebastian Vlădescu, Cristian Boureanu, Mircea-Ionuţ Costea, Constantin Dascălu şi Mihaela Mititelu.
În luna aprilie a acestui an, conform site-ului Nachrichten.at, autorităţile austriece au efectuat în oraşul Linz o serie de percheziţii la sediile firmei Swietelsky, pentru a cerceta documente legate de ancheta instrumentată de DNA pentru tronsonul Bucureşti-Constanţa.
Adolf Scheuchenpflug, directorul companiei Swietelsky, citat de site-ul Nachrichten.at, a declarat atunci că este vorba de o anchetă efectuată de Direcţia austriacă pentru infracţionalitate financiară şi că investigaţia vizează foşti angajaţi ai companiei suspectaţi că au "acţionat în mod ilegal" în legătură cu atribuirea unor contracte publice în România.