Românii au cheltuit, în medie, mai mult pentru comenzile online plasate între 14 februarie şi 14 martie 2024, iar valoarea coşului mediu a ajuns la 244 de lei în acest an, în creştere de la cei 207 lei înregistraţi în aceeaşi perioadă din 2023, potrivit datelor easySales înregistrate de la magazinele din platforma proprie de eCommerce, conform unui comunicat transmis redacţiei.
Potrivit comunicatului, "Românii au făcut achiziţii (şi, deseori, cadouri) cu o valoare semnificativ mai mare decât anul trecut, în această perioadă în care femeile şi mamele au fost în prim-plan. Datele noastre arată că oamenii au achizitionat cel mai des, online, produse din categoriile Casă şi bucătărie, Electronice, Artă şi hobby. Imediat în afara podiumului au urmat categoriile Frumuseţe şi îngrijire personală, alături de Grădină şi aer liber", a declarat Ciprian Cazacu, CEO şi co-fondator easySales.
Valoarea medie a coşului din perioada 14 februarie - 14 martie 2024 o depăşeşte şi pe cea a întregului an 2023, care a atins, în perioada ianuarie-decembrie, 237 de lei, se menţionează în comunicat.
Ca număr al comenzilor online înregistrate în perioada menţionată, Top 10 al categoriilor de eCommerce arată astfel:
-Casă şi bucătărie, 60546
-Electronice, 48412
-Artă şi hobby, 24926
-Frumuseţe şi îngrijire personală, 24459
-Grădină şi aer liber, 20839
-Fashion şi bijuterii, 15944
-Birotică, 13051
-Sport, 11621
-Produse de consum şi uz casnic, 9321
-Jocuri şi jucării, 8810
Începând din Valentine's Day, până în 13 martie 2024, numprul comenzilor efectuate prin intermediul marketplace-urilor a crescut semnificativ, la 240.236, faţă de 159.378 cu un an înainte. Şi numărul comenzilor internaţionale a avut o creştere mai mult decât dublă, de la 23.038 în perioada de primăvară din 2023, la 48.636 în 14 februarie - 14 martie 2024, conform comunicatului.