Producători chinezi îşi suspendă producţia şi îşi îndreaptă atenţia către pieţe alternative, pe măsură ce impactul tarifelor impuse de Statele Unite devine tot mai vizibil, potrivit companiilor şi analiştilor, relatează CNBC, de la care transmitem următoarele informaţii.
Cameron Johnson, partener senior la firma de consultanţă Tidalwave Solutions din Shanghai, a declarat că mai multe fabrici din domenii precum jucării, articole sportive şi produse low-cost au trimis jumătate din angajaţi acasă şi au oprit cea mai mare parte a producţiei, în special în huburile de export din Yiwu şi Dongguan.
Conform estimărilor Goldman Sachs, între 10 şi 20 de milioane de muncitori chinezi sunt implicaţi în afaceri de export către SUA. După impunerea de către SUA a unor tarife suplimentare de peste 100% în această lună, China a răspuns cu măsuri reciproce, deşi Beijingul neagă existenţa unor negocieri comerciale în curs.
Ash Monga, CEO al Imex Sourcing Services, afirmă că impactul tarifelor recente este "mult mai mare" decât cel resimţit în timpul pandemiei COVID-19, iar pentru întreprinderile mici, creşterea bruscă a tarifelor ar putea fi fatală.
Companii precum Woodswool, producător de îmbrăcăminte sportivă din Ningbo, şi-au mutat rapid vânzările online prin platforme de livestreaming pentru a compensa pierderile. În prima săptămână, Woodswool a primit peste 30 de comenzi prin platforma de e-commerce a Baidu, folosind vânzători virtuali generaţi de inteligenţa artificială.
JD.com şi Meituan au anunţat sprijin pentru exportatorii afectaţi, JD.com promiţând investiţii de 200 miliarde de yuani (aproximativ 27,22 miliarde de dolari) pentru achiziţia produselor destinate anterior exportului.
Cu toate acestea, această sumă reprezintă doar 5% din valoarea totală a exporturilor Chinei către SUA în 2024 (524,66 miliarde de dolari).
Produsele dezvoltate pentru consumatorii americani suburbani nu se potrivesc întotdeauna direct pieţei chineze, ceea ce complică tranziţia. Companiile au apelat la reţelele sociale chineze, precum Xiaohongshu şi Douyin (versiunea chineză a TikTok), pentru a solicita sprijin din partea consumatorilor locali, însă oboseala în rândul publicului începe să se resimtă, avertizează Ashley Dudarenok de la agenţia de marketing ChoZan.
Tot mai puţine companii chineze consideră posibilă redirecţionarea exporturilor către SUA prin alte ţări, din cauza controalelor sporite asupra reexporturilor. Multe firme îşi diversifică producţia către India şi Asia de Sud-Est, iar altele îşi reorientează exporturile către Europa şi America Latină.
De exemplu, compania Beijing Mingyuchu, care vinde produse de baie în Brazilia, a raportat că, deşi se confruntă cu provocări legate de cursurile valutare şi costurile ridicate de transport, comerţul cu Brazilia nu este afectat major de tensiunile cu SUA. Exporturile Chinei către Brazilia s-au dublat între 2018 şi 2024.
În Ghana, compania Cotrie Logistics, fondată în timpul pandemiei pentru a facilita comerţul cu China, a ajuns să genereze venituri anuale de până la 1 milion de dolari, potrivit CEO-ului Bright Tordzroh.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 29.04.2025, 09:10)
”economistii ” lui Soros , alde negrescu si altii spuneau ca Trump ori e nebun ori prost ! japonezii si nemtii se duc deja in SUA la produs , beeeheee !
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.04.2025, 10:11)
Cat sa vanda la americani daca jumate din populatie traieste de pe-o luna pe alta? Americanii nu mai sunt asa bogati. Clasa de mijloc s-a erodat mult.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 29.04.2025, 10:10)
fabricile chinezesti de maieuri si slapi de baie bla bla. Batalia se da pe AI. Intre US si China.
„Inteligența artificială este viitorul, nu doar pentru Rusia, ci pentru întreaga omenire. Vine cu oportunități colosale, dar și amenințări greu de prevăzut. Cine va deveni lider în acest domeniu va deveni liderul lumii.”Putin.
Tot ce face acum Trump e sa balanseze bugetul ca US intra pe drumul asta in faliment, si sa puna niste bete-n roate la China pana vine acel Super AGI, superinteligenta generala artificiala care va controla totul. Problema e cat timp agi se va lasa controlata de US, dc US pana la urma ajung primii la Super AGI.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.04.2025, 10:14)
AI-ul e un bubble care nu va putea fi niciodata monetizat de privati. De ce? Fiindca CCP-ul va pune pe piata variante eficiente open-source. Ca sa concureze de la egal la egal, Guvernul Federal American va trebui sa nationalizeze AI-urile lor, sa sa le finanteze pierderile corporatiilor. No free market here.
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.04.2025, 12:09)
Desigur, ca prin 1998 cand companiile inca trimiteau faxuri pt ca nu aveau inceredere in email...si au pierdut clientii !!!