Ground Zero, unul dintre principalii producători de bere artizanală din România, a raportat o creştere de 25% a vânzărilor în primul trimestru din 2025 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi marchează zece ani de activitate, într-un context de stabilizare a pieţei şi de interes crescut pentru sortimente premium, conform unui comunicat transmis redacţiei.
Lansată în 2015, Ground Zero a fost pionierul stilului India Pale Ale (IPA) pe piaţa locală, contribuind la apariţia unei pieţe de bere artizanală în România, prin formarea unei comunităţi de consumatori pasionaţi şi stimularea lansării altor branduri independente.
"În 2015, Ground Zero a produs primul IPA fabricat în România, deschizând drumul pentru berea artizanală autentică pe piaţa locală. De atunci, ne-am păstrat angajamentul de a produce beri fără enzime, fără aditivi şi fără scurtături industriale, respectând procesul natural de fermentaţie bazat exclusiv pe ingrediente de calitate, malţ adevărat, hamei real, apă curată şi drojdie." a declarat Cosmin Timbuş, acţionar Ground Zero.
Context de piaţă şi tendinţe
După un an 2023 marcat de scăderea pieţei totale de bere din România, anul 2024 a adus o stabilizare a volumelor, în timp ce segmentul berii artizanale a continuat să câştige teren în rândul consumatorilor urbani. Deşi berea artizanală reprezintă încă un procent modest din consumul total, trendul de rafinare a gusturilor şi orientarea către produse premium confirmă potenţialul de creştere al acestui segment.
În acest context, Ground Zero a mizat pe extinderea atentă a portofoliului, adaptându-se la cererea crescută pentru beri accesibile în retail, fără a compromite standardele de calitate.
Extinderea portofoliului şi direcţia strategică
În paralel cu aniversarea de 10 ani, Ground Zero continuă dezvoltarea portofoliului cu produse adresate unui public mai larg. Recent, compania a lansat "Deranj Doar o Bere", un lager blond de tip Helles, fermentat la temperaturi joase, cu malţ german şi note de lime, adaptat preferinţelor consumatorilor de bere din segmentul mainstream, potrivit comunicatului.
Pentru 2025, Ground Zero vizează o creştere de 40% a afacerilor, bazată pe consolidarea prezenţei în retail şi dezvoltarea unui portofoliu de sortimente de bere de larg consum. În următoarele luni, compania pregăteşte lansarea unor noi produse adaptate gusturilor consumatorilor români, continuând procesul de diversificare controlată a portofoliului.
"Vedem o maturizare a consumatorului român, care apreciază din ce în ce mai mult berea de calitate. Suntem mândri să fi fost primii care au adus IPA-ul în România şi să continuăm să inovăm după un deceniu," a declarat Cosmin Timbuş, acţionar Ground Zero, în comunicat.
Opinia Cititorului