Grupul PSA, producătorul autoturismelor Peugeot şi Citroen, analizează achiziţia diviziei europene a "General Motors" Co. (GM) din SUA, afacere care ar transforma peisajul industriei auto europene, potrivit Bloomberg.
Constructorul auto francez discută pe marginea mai multor iniţiative strategice, printre care posibila preluare a "Opel", conform PSA.
Anterior declaraţiilor făcute în acest sens de oficialii PSA, surse apropiate situaţiei au afirmat că GM aşteaptă o afacere de mai multe miliarde de dolari pentru "Opel", care mai operează brandul britanic "Vauxhall".
Conform surselor, acordul cu GM ar putea fi convenit în următoarele săptămâni, însă este posibil, totodată, ca discuţiile să nu ducă la vreun rezultat.
O eventuală combinare a celor două companii ar crea un producător auto cu o cotă de piaţă de circa 16% în Europa, depăşind grupul francez "Renault" SA, care este al doilea mare constructor auto din regiune, după compania germană "Volkswagen" AG.
Acordul ar fi a doua tentativă de combinare a celor doi constructori. GM a vândut o participaţie de 7% la grupul francez în 2013, după ce economiile rezultate în urma colaborării au fost sub aşteptări.
PSA analizează preluarea diviziei europene a GM în vederea extinderii sale, dar şi ca să obţină tehnologia "Opel" în domeniul vehiculelor electrice şi pentru a face economii din achiziţii comune şi eventuale reduceri de costuri, potrivit surselor.
Eşecul colaborării cu GM a obligat PSA să solicite în 2014 sprijin financiar din partea guvernului francez şi a companiei chineze "Dongfeng Motor", care deţin fiecare câte 14% la grup, alături de familia Peugeot.
Sub conducerea directorului general Carlos Tavares, PSA a revenit la profit prin concentrarea pe modele mai puţine, dar profitabile.
Pentru GM, vânzarea diviziei menţionate ar marca ieşirea din Europa. GM a fost obligat să amâne planurile de oprire a pierderilor în Europa, din cauza costurilor provocate de Brexit.
Operaţiunile europene ale GM au înregistrat pierderi de 257 de milioane de dolari în 2016, după un rezultat negativ de 813 milioane de dolari în anul precedent.
După falimentul GM, grupul american a fost aproape de vânzarea "Opel", în 2009, dar până la urmă a păstrat divizia ca să-şi asigure o prezenţă considerabilă în Europa.
Vânzările "Opel" au crescut cu 2,7% anul trecut, la 1,2 milioane de autovehicule.