Constructorul auto francez PSA "Peugeot Citroen", cel mai mare din ţară, a revenit la profit net în primul semestru din 2015, pentru prima oară în ultimii patru ani, în baza preţurilor majorate, a cursului de schimb favorabil şi a unei eficienţe îmbunătăţite.
În cele şase luni încheiate în 30 iunie, profitul companiei a fost de 571 de milioane de euro, după pierderile de 114 milioane de euro consemnate în urmă cu un an.
Profitul operaţional recurent a crescut la 1,42 miliarde de euro, de la 387 milioane de euro în anul anterior. Analiştii estimau 1,07 miliarde de euro.
Veniturile din vânzările constructorului auto au avansat cu 6,9%, la 28,9 miliarde de euro, din care cele ale diviziei auto au totalizat 19,4 miliarde euro.
Volumul livrărilor companiei a sporit cu 0,4% în perioada de raportare, la 1,55 milioane de unităţi. Cererea din Asia, Europa şi Orientul Mijlociu a compensat declinul vânzărilor în America Latină şi Rusia. "Peugeot Citroen" a avertizat în privinţa unor condiţii mai dificile de piaţă, în restul anului. Printre dificultăţile aduse în atenţie de conducerea companiei se numără încetinirea cererii în China.
Compania şi-a menţinut obiectivul de a înregistra un flux de numerar operaţional de două miliarde de euro în perioada 2015-2017 şi o marjă a profitului operaţional de 2%. În 2014, livrările constructorului auto au urcat cu 4,3%, la 2,94 milioane de vehicule, de la 2,82 milioane de unităţi în 2013, pe fondul majorării cererii pentru maşinile de teren 2008 şi 3008 şi a break-ului 308. Totuşi, nivelul vânzărilor este încă cu 18% mai redus decât în 2010, când "Peugeot" raporta livrări record de 3,6 milioane de vehicule.
Peugeot vinde acum mai multe vehicule în China decât în Franţa şi, împreună cu "Dongfeng", vrea să vândă anual 1,5 milioane de vehicule pe piaţa chineză până în 2020.