Vânzările de autobuze au crescut în primele şase luni ale anului cu 77%, la 421 de unităţi, acest segment al pieţei auto înregistrând cel mai dinamic avans, reiese din datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile.
Din totalul pieţei de autobuze, mai mult de 90% reprezintă livrările de microbuze de până la 22 de locuri, respectiv 392 unităţi.
Cea mai vândută marcă de microbuze este Volkswagen, cu 130 de unităţi, urmată de Renault (95 unităţi), Fiat (76 unităţi), Iveco şi Mercedes, cu 54 şi, respectiv, 34 vehicule livrate.
Vânzările de autobuze cu peste 22 de locuri au cumulat 29 de unităţi. Cele mai vândute mărci de autobuze de acest tip sunt Iveco, Isuzu şi Otokar.
Piaţa auto a scăzut în primele şase luni cu aproape 15%, la 50.272 unităţi, evoluţie influenţată de declinul pe segmentul autoturis-melor cu mai mult de 18%, la 43.233 unităţi.
Piaţa vehiculelor comerciale a înregistrat cu cele 6.618 unităţi livrate un avans de 14% faţă de primul semestru din 2010.