"Renault" SA, a doua companie auto din Franţa, investeşte 5,7 miliarde euro (7,8 miliarde dolari) în fabricile sale din Europa, în intervalul 2010 - 2013, iar potrivit spuselor oficialilor societăţii, 40% din sumă va fi alocată uzinelor din Franţa, anunţă Financial Times.
Societatea îşi va concentra activităţile pe construcţia de autoturisme cu valoare adăugată ridicată în Europa (automobile din gama de vârf şi maşini electrice, spre exemplu).
"Renault" a precizat că un plan strategic în acest sens va fi anunţat săptămâna viitoare. Planul îi va permite companiei să-şi ajusteze capacitatea de producţie fără să închidă fabrici sau să disponibilizeze angajaţi.
"Planul strategic ne permite să ne ajustăm capacitatea de producţie industrială la cererea globală, fără să închidem fabrici sau să eliminăm locuri de muncă", a declarat Carlos Ghosn, directorul executiv al companiei.
"Renault" vrea să construiască un model de camionetă în Sandouville (nordul Franţei), începând cu anul 2013. În plus, modelele din gama de vârf, care vor înlocui autoturismele Espace şi Laguna, vor fi produse la uzina de la Douai, începând din 2014. Compania mai intenţionează să facă din Franţa "centrul producţiei de vehicule electrice", urmând să construiască modelul Zoe la fabrica din Flins, iar autovehiculul Kangoo în Maubeuge. Totodată, "Renault" va fabrica un motor electric pentru aceste autoturisme la fabrica din Cléon, începând cu anul 2013, şi, din 2012, baterii la o fabrică ce va fi ridicată în Flins.
Anul trecut, "Renault" a vândut 37% din autoturismele sale în afara Europei, faţă de 17% în 2000.
În opinia reprezentanţilor societăţii, piaţa auto europeană nu va reveni la nivelul anterior crizei mai devreme de 2016.
"Renault" îşi va majora volumul de producţie şi în baza parteneriatului încheiat anul trecut cu societatea germană "Daimler" AG. "Renault", partenerul său nipon "Nissan" şi "Daimler" dezvoltă împreună modele de camionete, autoturisme de capacitate mică, motoare şi alte produse.