"Fiat" SpA, cel mai mare constructor auto din Italia, şi-ar putea creşte deţinerea la "Chrysler Group" LLC din SUA la peste 51%, înainte ca societatea americană să lanseze oferta publică iniţială.
"Este posibil să ne majorăm participaţia", a afirmat Sergio Marchionne, directorul executiv al ambelor companii. Domnia sa a adăugat: "Cu cât vom aştepta mai mult, cu atât această majorare ne va costa mai mult".
Astfel, "Fiat" vrea să preia la un preţ avantajos acţiunile deţinute de statul american la compania auto "Chrysler", salvată de la faliment de guvernul american şi cel canadian în perioada crizei financiare. Trezoreia SUA mai deţine 6,6% din acţiunile companiei americane.
Marţi, "Fiat" şi-a majorat deţinerea la "Chrysler" de la 30% la 46%, plătind aproape 1,3 miliarde dolari, după ce compania americană a rambursat guvernelor din SUA şi Canada 7,6 miliarde dolari. Compania italiană aşteaptă să preia încă 5% din capitalul "Chrysler" în ultimul trimestru din 2011, în schimbul tehnologiei puse la dispoziţie pentru dezvoltarea autoturismelor eficiente din punctul de vedere al consumului de combustibil.
"Fiat" beneficiază de o opţiune în baza căreia îşi poate majora la peste 70% participaţia la "Chrysler".
Fuziunea dintre "Fiat" şi "Chrysler" va reduce cheltuielile părţilor şi va consolida integrarea acestora, însă un calendar pentru rea-lizarea operaţiunii nu a fost stabilit şi se pare că nu va avea loc anul aces-ta, conform afirmaţiilor lui Marchionne.
"Fuziunea nu reprezintă o prioritate, dar este o temă de discuţie importantă, întrucât este iraţional să gestionezi două societăţi comerciale separate", a declarat Marchionne.
În luna martie, Sergio Marchionne anunţa că veniturile combinate ale "Fiat" şi "Chrysler" ar putea ajunge la 100 de miliarde euro până în 2014. În opinia sa, vânzarile "Fiat" ar putea să se dubleze de la 35,8 miliarde euro în 2010, la 64 miliarde în 2014. Profitul net al "Fiat" a fost de 29 milioane de euro în primul trimestru din 2011, comparativ cu o pierdere de 25 milioane de euro în intervalul similar din 2010. Vânzările companiei au sporit cu 7,1%, la 9,2 miliarde euro.