Comerţul electronic cu plata online prin card a crescut cu 18% în primul semestru, faţă de aceeaşi perioadă din 2010, la 80,5 milioane euro, iar numărul de tranzacţii procesate a avansat cu 8%, la 1,3 milioane operaţiuni, conform datelor furnizate de Romcard.
În perioada analizată, prin sistemul ePayment, au fost procesate peste un milion de tranzacţii, în valoare de 71,2 de milioane de euro, numărul persoanelor care au ales să plătească online prin ePayment crescând cu 10% faţă de acelaşi interval din anul trecut, se arată într-un comunicat al furnizorului de soluţii de comerţ electronic ePayment, parte a grupului internaţional PayU.
"Dacă în urmă cu doi-trei ani asistam la evoluţii spectaculoase ale pieţei, de minim 50%, ne dăm seama, după ritmul de creştere mai redus, că şi în România industria comerţului electronic a intrat în etapa de maturizare. Piaţa va mai creşte cu siguranţă, însă ritmul este dictat acum de diversitatea produselor, a metodelor de plată şi de serviciile pe care jucătorii din industrie le dezvoltă pentru a atrage şi a reţine utilizatori", a declarat în comunicat directorul general al procesatorului de tranzacţii cu carduri Romcard, Marin Mitroi, citat de Mediafax.
Ritmul de creştere a comerţului electronic cu plata online a fost anul trecut de 38%, la 127,8 milioane euro, iar numărul de tranzacţii procesate a avansat cu 82%, la 2,26 milioane tranzacţii.
Plăţile online sunt dominate în continuare de comenzile pentru achiziţia de pachete turistice şi bilete de avion, plata facturilor la utilităţi, servicii şi telecomunicaţii.
Spre deosebire de media de creştere a întregii pieţe, în primele şase luni au existat domenii care au evoluat cu peste 30%. Astfel, sectorul serviciilor (acces la conţinut, hosting, asigurări etc.) a avut o creştere de 63% a numărului de tranzacţii faţă primul semestru al anului trecut, vânzările pentru produse IT&C au crescut cu 37%, segmentul vânzărilor de flori cu 28%, iar cărţile cu 26%.
Se remarcă de asemenea sectorul ONG, unde tot mai multe organizaţii neguvernamentale au introdus opţiunea de donaţii online, ceea ce a dus la o creştere de 27% a numărului acestora.
"Dacă până acum vorbeam de creşteri în special în domeniile < vedetă > ale industriei, evoluţia înregistrată de segmente precum cel social, de flori, cărţi, cadouri, arată că utilizatorii apelează la plata online pentru cumpărături uzuale, de zi cu zi. Este un semn bun pe care ni-l transmite piaţa, iar această direcţie trebuie susţinută şi încurajată de toţi jucătorii din industrie", a afirmat directorul executiv al ePayment, Daniel Nicolescu.
Lunile în care s-au înregistrat cele mai multe tranzacţii au fost mai, cu 186.000 de operaţiuni bancare, şi, surprinzător, ianuarie, tradiţional luna cea mai slabă, cu 183.000 de operaţiuni, conform comunicatului.