Premierul Victor Ponta susţine că Primăria Constanţa va primi noi acţiuni la Port după alegerile prezidenţiale, deoarece până atunci preşedintele Traian Băsescu se va opune oricărui proiect, deci şi acestuia, transmit surse din presă.
Întrebat, astăzi, la Tuzla, despre transferul de acţiuni de la Portul Constanţa la municipalitate, Victor Ponta a spus că acest proiect va fi dus la bun sfârşit.
"Răspunsul Comisiei Europene a fost că se recomandă României, după alte experienţe europene, ca statul român, într-o formă sau alta, pentru că statul român înseamnă autoritatea publică centrală - Guvern şi autoritatea publică locală, să deţină peste 50%. În ceea ce eu am propus şi ce se va face până la urmă, statul român, prin autoritatea publică centrală - minister şi locală - Primărie, Consililul Local, va deţine chiar mai mult decât 51%, va deţine 65%, restul trebuie intrat în procedura de listare la Bursă. Deci, încă 15% din ceea ce are ministerul eu cred că este bine să fie scos pe Bursă pentru că în acest fel Portul Constanţa va putea să fie o companie în primul rând transparentă, deschisă să atragă investiţii, să se poată dezvolta", a afirmat Ponta.
El a precizat că acest transfer de acţiuni va fi făcut după luna noiembrie, după ce Traian Băsescu nu va mai fi preşedinte, deoarece şeful statului se opune oricărei iniţiative guvernamentale.
"După noiembrie, că până în noiembrie orice vrei să faci, oricum Băsescu e contra. Adică orice vrem şi dacă vrem să aducem aici lapte şi miere, Băsescu va fi contra. Deci, ca să faci lucruri serioase, ai nevoie să scapi de această veşnică frână care ţi se pune de către domnul Băsescu şi de către susţinătorii săi din mass-media", a menţionat Victor Ponta.
În prezent, Ministerul Transporturilor este acţionar majoritar la Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, cu 60%, iar Fondul Proprietatea şi Primăria Constanţa deţin fiecare căte 20% din capital.
Guvernul şi Primăria Constanţa vor ca Ministerul Transporturilor să cedeze 13% din acţiuni Consiliului Local şi să listeze pe bursă un pachet de 14% din titluri. Posibilitatea creşterii participaţiei Primăriei Constanţa a stârnit numeroase critici din partea operatorilor portuari şi a sindicatelor din port, dar şi în mediul politic de la nivel central.