Tudor Barbu, Managing Partner Prăvălia Mică, consideră că piaţa micilor manufacturieri locali este susţinută prin reducerea TVA-ului de la 24% la 9% pe segmentul de produse alimentare, dar şi prin noul proiect de lege pus în discuţie cu privire la închiderea magazinelor mai mari de 2.500 mp duminica astfel fiind încurajaţi românii să se orienteze şi spre târgurile de profil sau spre micii comercianţi, care sunt de cele mai multe ori şi distribuitori de produse autohtone, arată un comunicat transmis redacţiei.
De asemenea, din perspectiva reprezentantului Prăvălia Mică, alte metode prin care statul ar putea sprijini micii producători români ar fi şi prin oferirea de consiliere gratuită pentru aceştia sau prin susţinerea financiară a diferite proiecte cu potenţial.
Tudor Barbu a mai precizat că "trendul naţional de promovare a vechilor valori şi tradiţii româneşti a început să se răsfrângă în ultimii ani şi asupra evoluţiei brandurilor de produse româneşti. Astfel, deşi reţetele produselor de manufactură sunt vechi de câteva sute de ani, piaţa de produse autohtone româneşti este relativ tânără, majoritatea producătorilor făcându-se remarcaţi pe piaţă în ultimii 5 ani".
Deşi în ultimii ani românii sunt încurajaţi să consume cât mai mult de pe piaţa locală, în scopul de a sprijini economia ţării, cererea pentru produsele româneşti rămâne în continuare mult mai mare la nivel european, tradiţiile româneşti fiind încă mai apreciate şi mai bine vândute în străinătate. Acesta este unul dintre principalele motive pentru care o parte dintre brandurile locale aleg să exporte în proporţie de 100% către Europa, înainte de a testa piaţa internă.
Un produs original românesc poate avea un preţ cu până la 20-30% mai ridicat decât opţiunile găsite în comerţ, însă această diferenţă de preţ este foarte uşor sesizabilă în calitatea, gustul şi nivelul de procesare al acestuia, mai adaugă reprezentantul Prăvălia Mică.
Potrivit lui Tudor Barbu, în prezent, coşul mediu de cumpărături în online depăseşte de cele mai multe ori valoarea de 100 de lei, iar în perioada sărbătorilor acesta creşte de până la 3 ori mai mult, produsele alimentare, terapeutice sau cosmetice pe bază de miere, conservele naturale din legume şi fructe (dulceţuri, sosuri, zacuscă), mezelurile tradiţionale şi brânzeturile artizanale regăsindu-se în topul preferinţelor românilor.
Prăvălia Mică este un magazin online specializat care comercializează o gamă variată de produse alimentare, terapeutice şi cosmetice atent selecţionate. Peste 90% dintre produsele comercializate fiind realizate în mici gospodării sau laboratoare specializate de pe piaţa locală în sistem de manufactură, prin folosirea de procedee cât mai naturale, menite să nu afecteze calitatea articolelor, reţetele originale sau gustul autentic al preparatelor.