Prefectura Argeş a anunţat, ieri, că directorul general pentru relaţii externe din compania Renault, Virginie Guerin, "a dat asigurări" autorităţilor române că fabrica Dacia-Renault nu va fi relocată, ci va rămâne la Mioveni, compania franceză vrând să facă noi investiţii în fabrica din România.
În discuţiile cu autorităţile din România, directorul pentru relaţii externe din cadrul companiei Renault le-a comunicat autorităţilor române că numărul mare de maşini la mâna a doua afectează producţia uzinei de la Mioveni şi a subliniat, potrivit Mediafax, importanţa construcţiei autostrăzii Piteşti - Sibiu, care ar aduce o economie de 30 de euro la fiecare automobil care iese pe poarta uzinei Dacia de la Mioveni.
Săptămâna trecută, aproape 7.000 de persoane, membri ai Sindicatului Autoturisme Dacia, dar şi rude ale acestora, au protestat în centrul oraşului Mioveni, cerând Guvernului începerea lucrărilor la autostrada Piteşti - Sibiu, modificarea Codului Muncii şi exprimându-şi dezacordul faţă de proiectul de regionalizare.
Ulterior, premierul Victor Ponta a declarat, la Braşov, întrebat despre protestul organizat la Mioveni de angajaţi de la Dacia, că dacă aceştia "o mai ţin în mitinguri, o să se mute producţia în Maroc", el făcând apel la raţiune din partea liderilor de sindicat.
În 1 martie, Victor Ponta anunţa că a fost informat de către ministrul Transporturilor, Ioan Rus, că rezultatul licitaţiei pentru studiul de fezabilitate al autostrăzii Sibiu - Piteşti a fost contestat imediat după atribuirea contractului, insistând astfel pentru schimbarea legislaţiei achiziţiilor.
"Domnul Rus mi-a dat o veste bună şi una proastă. Vestea bună e că s-a dat câştigătorul pentru studiul de fezabilitate la Piteşti-Sibiu. Vestea proastă este că imediat s-a depus contestaţie", afirma premierul Ponta.
Cu două săptămâni înaintea acestui anunţ, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) atribuise asocierii Spea Ingineria Europea (Italia) - Tecnic Consulting Engineering România un contract de 29 milioane lei (6,5 milioane euro), fără TVA, pentru revizuirea studiului de fezabilitate al autostrăzii Sibiu - Piteşti.
"Studiul de fezabilitate ce urmează a fi întocmit, va lega actuala variantă de ocolire a municipiului Sibiu, cu actuala variantă de ocolire a municipiului Piteşti. Lungimea proiectului este de aproximativ 120 km", se arăta într-un comunicat al CNADNR.
Contractul are o durată de 17 luni şi implică realizarea de studii de trafic şi privind alternative de traseu, investigaţii de teren, activităţi de proiectare, evaluarea impactului asupra mediului, analiza cost-beneficiu şi modelul financiar, precum şi pregătirea documentaţiei de atribuire pentru viitoarele contracte de lucrări.
Contractul este împărţit în cinci secţiuni. Pentru tronsonul Sibiu - Boiţa (lotul 1) şi Curtea de Argeş - Piteşti (lotul 5), studiul trebuie realizat în maximum cinci luni, iar pentru celelalte secţiuni, perioada de livrare a studiului este de până la 12 luni.
Autostrada Sibiu - Piteşti, una din cele mai aşteptate din România, a figurat în prima variantă a Master Planului de Transport ca viitor drum expres, fiind încadrată ulterior, în urma dezbaterilor publice, ca proiect de autostradă, necesitând o investiţie estimată de 1,67 miliarde euro.