Consiliul Concurenţei (CC) supune dezbaterii publice propunerile de angajamente formulate de SC Mega Image SRL în vederea înlăturării îngrijorărilor de ordin concurenţial identificate în analiza operaţiunii de preluare a 20 de magazine aparţinând SC Angst Retail SRL, potrivit unui comunicat trimis astăzi redacţiei.
"În urma analizei, Consiliul Concurenţei a constatat că tranzacţia poate conduce la consolidarea poziţiei puternice a Mega Image pe piaţa comerţului cu amănuntul de produse alimentare şi nealimentare de consum curent, prin magazine de tip supermarket, hypermarket, magazine de tip discount şi alte magazine similare (cum ar fi magazinele de proximitate sau de cartier) din zonele centrale ale Bucureştiului", se arată în comunicatul autorităţii de concurenţă.
Astfel, zonele pentru care Consiliul Concurenţei şi-a exprimat îngrijorările de ordin concurenţial, "respectiv reducerea posibilităţilor de alegere ale consumatorilor", sunt: Amzei, Academiei şi Perla. Ca urmare, Mega Image a renunţat la achiziţionarea magazinului Angst Perla, prin încheierea unui act adiţional la Contractul de vânzare-cumpărare, se mai arată în comunicat.
"Angajamentele propuse de Mega Image constau în cesionarea magazinelor Angst Amzei şi Angst Academiei sau a unuia sau mai multor magazine din reţeaua Mega Image, ale căror vânzări aferente anului 2013 sunt egale sau mai mari cu vânzările realizate de magazinele Angst Amzei, şi respectiv Angst Academiei. De asemenea, Mega Image s-a angajat să nu se implice în activităţile cesionate decât după trecerea unei perioade semnificative de 10 ani", mai relatează CC.
După analiza observaţiilor formulate de către terţi, Consiliul Concurenţei poate solicita părţilor modificarea propunerilor şi poate decide acceptarea sau respingerea angajamentelor. Autoritatea de concurenţă va verifica îndeplinirea angajamentelor de către Mega Image.