PricewaterhouseCoopers marchează cea de-a 10-a aniversare de la fuziunea dintre Price Waterhouse şi Lybrand din 1998 printr-un proiect unic în asociaţie cu Înaltul Comisariat ONU pentru Refugiaţi (UNHCR), ce are ca scop strângerea de fonduri pentru acordarea de ajutor la construirea de şcoli pentru copiii supravieţuitori conflictelor din Darfur.
Samuel A. DiPiazza Jr., CEO la nivel global PricewaterhouseCoopers a declarat: "Am realizat mult in ultimii 10 ani iar atunci când reţeaua noastră de firme lucrează împreună, suntem în stare să înfăptuim lucruri minunate. Este un moment potrivit să marcăm această ocazie prin celebrarea PwC în cea mai bună formă a sa - folosind astfel puterea PwC pentru a crea o diferenţă importantă.
"Angajaţii PwC îsi transpun în realitate proiectele sociale din diverse domenii prin intermediul fundaţiei PwC România care s-a înfiinţat în iulie 2006. Firma sprijină activ fundaţia PricewaterhouseCoopers care este condusă de un comitet director format din angajaţi de la toate nivele, şi practic creeaza cadrul necesar pentru ca oamenii să se manifeste şi să îsi ducă la indeplinire aceste programe de responsabilitate socială." declară Dinu Bumbăcea, Partner Şef Departament Consultanţă şi Presedintele Fundaţiei PricewaterhouseCoopers România.
În urma recomandărilor Consiliului de Directori la nivel global, PwC va intra în parteneriat cu Înaltul Comisariat ONU pentru Refugiaţi (UNHCR) cu scopul strângerii de fonduri pentru a furniza facilităţi şi mijloace de educaţie taberelor din Chad de copii refugiaţi din Darfur. Leadership-ul PricewaterhouseCoopers s-a angajat în donarea a 200.000 de dolari prin campania "Puterea celor 10" iar la nivel global organizaţia caută contribuţii adiţionale din partea partenerilor şi a staff-ului companiei precum şi din partea familiilor şi prietenilor în speranţa că se va depăşi cu mult suma menţionată mai sus. Fiecare dintre entităţile reţelei PwC a fost rugată să participe în programul "Puterea celor 10" şi să strângă donaţii de la cei 146.000 de angajaţi din 150 de ţări din toată lumea. Campania a durat 10 zile lucrătoare începând cu 16 iunie 2008 şi s-a terminat pe data de 27 Iunie.
"Situaţia din Darfur este cumplită iar acţiunea de ajutorare a organizaţiilor implicate este copleşitoare. Prin colaborarea cu Înaltul Comisar ONU pentru Refugiaţi (UNHCR) putem să oferim copiilor şansa unei vieţi mai bune prin educaţie. Sperăm sa avem un impact substanţial pe termen lung într-o parte a lumii care are o nevoie disperată de ajutor", a declarat DiPiazza.
Programul denumit de PricewaterhouseCoopers "Puterea celor 10" a fost dezvoltat de PwC împreună cu Înaltul Comisar ONU pentru Refugiaţi (UNHCR) şi se aliniază proiectelor caritabile pe termen lung implementate de PwC privind dezvoltarea educaţiei. Suma de bani strânsă de PwC va fi folosită de Organizaţia Naţiunilor Unite la construirea de şcoli, instruirea profesorilor şi la furnizarea de echipamente de studiu pentru aproximativ 20.000 de copii refugiaţi cu vârsta cuprinsă între 6 şi 14 ani. Prima fază va fi completată în doi ani, iar proiectul are ca scop principal furnizarea de educaţie sustenabilă pentru aceşti copii pentru o perioadă de cel puţin cinci ani.Nivelul sprijinului adus de oamenii şi firmele din reţeaua PwC va determina numărul de campuri de refugiaţi la care va ajunge programul, precum şi numărul de copii care vor beneficia de acesta. Organizaţia Naţiunilor Unite va monitoriza programul şi va furniza rapoarte periodice cu privire la dezvoltarea acestuia în timp. Dacă vor permite condiţiile, reprezentanţi ai PwC vor vizita campurile, vor evalua progresul şi vor oferi asistenţă pe parcurs.
"Puterea celor 10" va ajuta la educarea a mii de copii refugiaţi din Darfur ce merită cu adevărat acest lucru. În acelaşi timp, contribuabilii din PwC le vor oferi acestor copii ceva în plus: O şansă pentru un viitor mai bun atât pentru ei cât şi pentru comunitatea defavorizată în care trăiesc", a declarat Antonio Guterres, Înalt Comisar ONU pentru Refugiaţi.