• Oferta publică iniţială a companiei, estimată să devină cea mai mare din ultimii patru ani, în domeniul tehnologic
Producătorul chinez de smartphone-uri şi dispozitive conectate "Xiaomi" a depus ieri, la Bursa din Hong Kong, documentele pentru lansarea unei oferte publice iniţiale care ar putea deveni cea mai mare listare a unei companii chineze de tehnologie din ultimii patru ani, conform Reuters.
Oferta "Xiaomi", care va fi una dintre primele efectuate la Hong Kong potrivit noilor reglementări introduse pentru atragerea companiilor de tehnologie, este un mare câştig pentru bursă, în contextul intensificării concurenţei dintre Hong Kong, New York şi China continentală.
Conform unor surse citate de Reuters, "Xiaomi" ar urma să atragă 10 miliarde de dolari prin listare, ceea ce îi va conferi societăţii cu sediul în Beijing o capitalizare bursieră de 80-100 de miliarde de dolari.
Dacă aceste estimări se vor materializa, "Xiaomi" va realiza cea mai mare ofertă publică iniţială din sectorul tehnologic chinez de la listarea grupului de comerţ electronic "Alibaba Group Holding" Ltd., care a atras 21,8 miliarde de dolari în 2014.
Prospectul emisiunii oferă investitorilor prima imagine detaliată a solidităţii financiare a "Xiaomi" înaintea listării care ar putea avea loc cel mai devreme la sfârşitul lunii iunie, potrivit surselor.
De oferta "Xiaomi" se ocupă CLSA, "Morgan Stanley" şi "Goldman Sachs Group" Inc.
"Xiaomi" a obţinut venituri de 114,62 miliarde de yuani (18 miliarde dolari) în 2017, în creştere cu 67,5% faţă de 2016. Profitul operaţional a fost de 12,22 miliarde de yuani în 2017, faţă de 3,79 miliarde de yuani în urmă cu un an.
Compania a înregistrat o pierdere netă de 43,89 de miliarde de yuani anul trecut, comparativ cu un profit de 491,6 milioane de yuani în 2016, rezultat influenţat de impactul modificării valorii unor acţiuni preferenţiale convertibile.
În afară de smartphone-uri, "Xiaomi" produce electrocasnice conectate la internet şi gadget-uri precum purificatoare de aer şi aparate pentru gătit orez, dar cea mai mare parte a profitului (60%) este generată de serviciile de internet.
"Xiaomi" şi-a dublat livrările de smartphone-uri în 2017, devenind al patrulea mare producător mondial de profil, potrivit Counterpoint Research.