Compania italiană de construcţii navale Ferretti Group a informat recent că intenţionează să finalizeze oferta publică iniţială (IPO) şi să se listeze pe piaţa din Milano, potrivit boatinternational.com.
În cadrul IPO, compania vrea să plaseze iniţial titluri ordinare nou emise, după care va urma o vânzare secundară destinată investitorilor instituţionali. În plus, acţiuni noi vor fi oferite la un preţ cu discount către executivii de top din cadrul grupului.
Oferta este aşteptată să se finalizeze înainte de sfârşitul lunii octombrie 2019.
Decizia de listare vine după o perioa-dă de creştere susţinută pentru companie, care a obţinut vânzări de 609 milioane de euro pentru 2018, aproape duble faţă de nivelul din 2014: 309 milioane de euro.
În primele şase luni din anul curent, compania a realizat vânzări de 332 milioane de euro, cu 11% mai mari decât în perioada similară a anului trecut, res-pectiv un câştig înainte de dobânzi, taxe, deprecieri şi amortizări (EBITDA) de 30 de milioane de euro, în creştere cu 29% faţă de semestrul întâi din 2018.
Compania a primit o injecţie de ca-pital de 250 de milioane de euro, inves-tiţie furnizată de cei doi acţionari majori: Weichai Group din China şi Piero Ferrari, prin F Investments.
Grupul vrea ca din IPO să mai obţină 100 de milioane de euro, bani pe care vrea să îi utilizeze ca să "sprijine creşterea" sa, respectiv "dezvoltarea obiectivelor" pe care le are.
Compania nu va plasa numai acţiuni nou emise, ci şi titluri existente deţinute de cei doi acţionari majoritari, conform boatinternational.com. După emisiunea de titluri, Weichai Group va rămâne acţionarul majoritar al companiei italiene.
Ferretti Group deţine opt branduri - Ferretti Yachts, Riva, Pershing, CRN, Custom Line, Itama, Mochi Craft şi Wally.