Profitul net al grupului "BRD - Groupe Societe Generale" (BRD) a fost, în primele trei luni ale acestui an, de 330 milioane de lei, fiind de 4,5 ori mai mare faţă de aceeaşi perioadă din 2016, când grupul a raportat un profit de 72,8 milioane de lei, potrivit raportului financiar remis astăzi Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
"Veniturile nete din dobânzi au fost influenţate pozitiv de efectele de volum şi de schimbările de structură, crescând cu 5,1% în dinamica anuală, în timp ce scăderea, ca efect al modificărilor reglementare, a comisioanelor percepute la plăţile cu cardul, cumulate cu creşterea presiunii pieţei asupra preţurilor produselor bancare de tranzacţionare, au determinat scăderea veniturilor nete din comisioane cu 7,3% faţă de anul precedent", se arată în raport.
Cheltuielile operaţionale au scăzut cu 5,1% în comparaţie cu primul trimestru al anului 2016, determinate de contribuţii mai mici la Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare şi la Fondul de Rezoluţie, în comparaţie cu contribuţia înregistrată în perioada similară a anului trecut.
Indicatorul Cost/Venit la nivel de Grup s-a îmbunătăţit cu 3,4 puncte procentuale, la 59,1% în trimestrul întâi al acestui an, în comparaţie cu 62,5% în perioada similară din 2016.
Rezultatul operaţional brut a crescut cu 9,6% fată de trimestrul I al anului precedent.
Raportul precizează: "Grupul BRD a înregistrat o performanţă puternică în primul trimestru al anului 2017, cu un profit net solid, cu o activitate comercială bună pe segmentele retail şi mari clienţi corporativi, o disciplină strictă a costurilor şi îmbunătăţirea continuă a profilului de risc. Privind înainte, BRD continuă să-şi concentreze atenţia şi investiţiile asupra modelului său orientat spre client, precum şi asupra ofertei sale digitale şi să-şi reafirme angajamentul către crearea, într-un mod sustenabil, de valoare pentru acţionarii săi".
Rată creditelor neperformante a scăzut la 10,3% la sfârşitul lunii martie 2017 de la 13,7% în aceeaşi perioadă a anului trecut, ca urmare a operaţiunilor de ştergere şi vânzare de creanţe depreciate.
În paralel, gradul de acoperire a creditelor neperformante a crescut la 77,4%, de la 74,8%.
De asemenea, baza de clienţi a băncii a crescut cu 68.000 de clienţi activi persoane fizice, până la 2,15 milioane, lucru care s-a datorat numărului mai mare de contracte de bancă la distanţă (MyBRD Net şi MyBRD Mobile), în creştere cu 61,8%. În această marjă, volumul creditelor de consum au crescut, în T1 din acest an, cu 26,3% faţă de anul precedent, iar pe segmentul marilor clienţi corporativi soldul creditelor nete a urcat cu 4,9%. În plus, stocul de contracte internet şi mobile banking a atins 1,20 milioane la sfârşitul lunii martie 2017 (+28,9%), comparativ cu sfârşitul lunii martie, anul trecut.
În ceea ce priveşte activitatea de creditare pe piaţă bancară din România, aceasta continuă să fie susţinută de creditele acordate persoanelor fizice (+4,8%, la 31 martie 2017, faţă de aceeaşi perioadă din anul precedent), în timp ce creditarea companiilor rămâne constantă în dinamica anuală. Totodată, depozitele au crescut cu 10,1% faţă de sfârşitul lunii martie 2016, fiind susţinute atât de economiile persoanelor fizice, cât şi de cele ale companiilor.
Soldul creditelor nete ale Grupului BRD a atins 28,7 miliarde de lei, cu 3,5% mai mare în comparaţie cu sfârşitul lunii martie 2016, iar soldul creditelor nete acordate marilor clienţi corporativi a fost mai mare cu 4,9% faţă de martie 2016, ca urmare a creşterii solide a finanţărilor pe termen mediu şi lung. Portofoliul de leasing are, de asemenea, o tendinţă pozitivă, înregistrând o creştere de două cifre faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.
Potrivit raportului, portofoliul de credite acordate persoanelor fizice a crescut, în T1 din acest an, cu 5,8%. În plus, producţia creditelor acordate persoanelor fizice a înregistrat o creştere sănătoasă, atingând 1,3 miliarde lei în trimestrul I 2017, în creştere cu 17% faţă de perioada similară a anului trecut.
Volumul depozitelor clienţilor a crescut pe ambele segmente, atât retail, cât şi non retail, atingând 41,4 miliarde lei (+6,7%). În acest context, creşterea depozitelor pe segmentul retail a atins 9,5% faţă de sfârşitul lunii martie 2016 (din care conturile curente au crescut cu 30%), în timp ce creşterea depozitelor pe segmentul non-retail a fost de 2,3%, în comparaţie cu finele lunii martie 2016, din care conturile curente au crescut cu 5,1%.
La nivel general, venitul net bancar al Grupului BRD a atins 650 milioane de lei, în primul trimestru al anului 2017, înregistrând o creştere uşoară faţă de trimestrul I 2016 (+0,4%), pe fondul creşterii veniturilor nete din dobânzi (+5,1%).
Potrivit raportului, poziţia de capital rămâne solidă la 31 martie 2017, cu rata de adecvare a capitalului atingând 19,9% (conform Basel 3, luând în calcul filtrele prudenţiale) faţă de 19,5% la 31 martie 2016.