Olandezii de la "Eureko" au obţinut un profit net de 864 milioane euro, în primele şase luni ale anului, în creştere semnificativă faţă de cel înregistrat în perioada similară a anului 2009, respectiv de 115 milioane de euro, iar primele brute subscrise au urcat cu 2%, la 10,7 miliarde euro, potrivit unui comunicat de presă. "Rezultatul a fost sprijinit de înţelegerea cu guvernul polonez privind Powszechny Zaklad Ubezpieczen (PZU). Această înţelegere a fost un element important pentru creşterea profitului net, însă chiar şi în lipsa acestui factor, profitul net ar fi depăşit rezultatul înregistrat în primele şase luni din 2009", mai arată comunicatul.
Guvernul Poloniei şi "Eureko" au ajuns în acest an la un acord pentru listarea la Varşovia a companiei poloneze de asigurări Powszechny Zaklad Ubezpieczen (PZU), printr-o ofertă publică iniţială, care a avut loc în trimestrul al doilea şi a atras 2,5 miliarde de dolari.
Pe segmentul asigurărilor generale, primele brute subscrise de grupul "Eureko" au crescut cu 3% în primul semestru faţă de nivelul din aceeaşi perioadă a anului trecut, la 2,44 miliarde euro. De asemenea, vânzările de poliţe de asigurări de sănătate au urcat cu 7% în primele şase luni, la 6,18 miliarde euro.
Operaţiunile de asigurări de viaţă au avut o evoluţie mai slabă şi au înregistrat o scădere de 12% în perioada analizată, la 2,08 miliarde euro, se mai arată în comunicat.
Activele grupului au avansat faţă de nivelul înregistrat la sfârşitul anului trecut, la 95,7 miliarde euro, iar rata solvabilităţii era de 225% la sfârşitul lunii iunie. La finele anului trecut, rata de solvabilitate a grupului se situa la 216%.
"În ciuda avansului slab înregistrat de piaţa asigurărilor, reprezentanţii grupului consideră că există oportunităţi suficiente pentru menţinerea profitabilităţii la nivel de grup, prin creşterea eficienţei operaţionale şi reducerea costurilor", mai arată comunicatul.
Pentru a doua parte a anului, oficialii grupului au spus ca "Eureko" va continua să se concentreze asupra reducerii costurilor şi a complexităţii produselor, pentru a le face cât mai accesibile.