Proiect legislativ: Carpatica Feroviar, în locul CFR Marfă

George Marinescu
Ziarul BURSA #Companii #Transporturi / 20 februarie

Proiect legislativ: Carpatica Feroviar, în locul CFR Marfă

English Version

Carpatica Feroviar ar urma să preia activitatea CFR Marfă, potrivit unui proiect de hotărâre de guvern aflat în transparenţă decizională pe site-ul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, prin care se propune înfiinţarea noii companii. Potrivit proiectului de act normativ care are nevoie de avizul Consiliului Suprem de Apărare a Ţării şi Consiliului Concurenţei, viitoarea companie este una "de interes strategic pentru nevoile de apărare ale ţării".

În nota de fundamentare a proiectului de HG se arată: "Evenimentele extraordinare ale anilor 2020 - 2023 au relevat nevoia statului român de a se putea baza pe existenţa unei societăţi de transport feroviar de marfă ce va putea realiza următoarele tipuri de transporturi:

- transportul de trupe, echipamente, utilaje, armament, în caz de mobilizare a forţelor armate ale României şi ale partenerilor strategici;

- transportul de ajutor umanitar pentru zonele afectate de conflicte armate, pentru asigurarea cooperării internaţionale;

- transportul de cereale, materii prime şi combustibil, pentru evitarea unei crize alimentare sau energetice.

Totodată, Mobilitatea Militară reprezintă un element nou introdus de către Comisia Europeană pentru perioada de programare 2021-2027, acesta fiind inclus şi în Regulamentul privind Mecanismul pentru Interconectarea Europei 2021-2027 (CEF 2.0). Statul român şi-a asumat creşterea mobilităţii militare prin aderarea la cooperarea structurată permanentă (PESCO) şi în cadrul Summit-ului NATO din luna iunie 2018".

Documentul citat mai arată că, în vederea satisfacerii nevoilor de apărare a ţării şi în limita obiectului său de activitate, viitoarea companie feroviară va avea următoarele obligaţii: să participe împreună cu ceilalţi factori responsabili la întocmirea şi la punerea în aplicare a planului de mobilizare; să asigure rezervele şi capacităţile necesare îndeplinirii sarcinilor de mobilizare;să întocmească documentele privind completarea forţei de muncă necesare în caz de război cu personal cu obligaţii militare; să asigure protecţia civilă a personalului propriu, a călătorilor şi a bunurilor încredinţate pentru transport în cazul unor situaţii speciale, inclusiv al calamităţilor.

Cu toate acestea, proiectul de act normativ prevede că viitoarea companie feroviară de stat "se va privatiza după încheierea primilor doi ani financiari, în condiţiile legii, prin diminuarea participaţiei statului cu un procent de 20% din valoarea acţiunilor capitalului social iniţial; acţiunile emise de Societate pot fi cotate la bursă şi tranzacţionate liber pe piaţa de capital".

Capitalul social al noii companii ar urma să fie de 125.000 lei şi se constituie prin vărsare de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii pentru anul 2024, iar banii vin din Fondul de Rezervă al Guvernului. Capitalul social iniţial va fi împărţit în 12.500 acţiuni nominative, fiecare având valoarea nominală de 10 lei, deţinute în totalitate de stat prin Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii. Proiectul de act normativ mai prevede că ulterior va interveni o majorare de capital, în vederea capitalizării totale a noii companii, conform testului investitorului privat prudent.

Amintim că, în privinţa CFR Marfă, statul român are obligaţia de a recupera, cu celeritate, ajutorul de stat declarat ilegal prin Decizia Comisiei Europene C(2020) 1115 final din 24.02.2020. Este vorba despre 2,6 miliarde lei plus dobânzile aferente. De aceea, ţinând cont de situaţia în care se găseşte CFR Marfă, faţă de care obiectivul principal al statului român este rambursarea ajutorului de stat ilegal şi punerea în aplicare a deciziei Comisiei Europene, Ministerul Transporturilor consideră că este nevoia de înfiinţarea unei noi companii viabile de interes strategic, pentru deservirea nevoilor de apărare a ţării.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Aceiași Marie cu aceleași pierderi.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5124
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2344
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7993
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.8318

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb