Impozitul pe profit şi cel pe venit este posibil să fie reduse de la 16% la 10%, dacă proiectul legislativ depus, zilele trecute, de senatorul PNL Florin Cîţu, vicepreşedintele Comisiei Buget-Finanţe, va fi adoptată. Aceasta mai prevede şi reducerea cotelor de contribuţii sociale, cu şapte puncte procentuale, de la 1 octombrie 2017.
Iniţiatorul proiectului de lege Re-Start pentru mediul de afaceri consideră: "Reducerea contribuţiilor de asigurări sociale este o urgenţă pentru mediul de afaceri din România, mai ales în condiţiile în care se preconizează creşteri ale salariului minim şi în anii următori cu aproximativ 20% şi ale cheltuielilor publice în medie cu 15% pe an. Amânarea implementării acestora ar descuraja şi mai mult investiţiile în mediul privat, ar frâna bunul mers al economiei şi chiar ar ţine la distanţă potenţialii mari investitori care sunt întotdeauna atraşi de un mediu fiscal avantajos şi predictibil. De aceea, proiectul de lege pe care l-am depus prevede reducerea cotelor de contribuţii de asigurări sociale cu 7 puncte prcocentuale. Pentru angajator contribuţiile sociale pentru sănătate scad de la 21% la 15%, iar contribuţiile datorate de angajat pentru asigurările de stat scad la 10% de la 1 octombrie 2017.
Proiectul de lege prevede şi reducerea cotei de impozitare a venitului de la 16% la 10%, o măsură care creşte venitul net, reduce povara fiscală pentru angajator şi ne aşează mai aproape în privinţa impozitării forţei de muncă din regiune. De asemenea, cota de impozitare a profitului scade de la 16% la 10%. Împreună cu reducerea contribuţiilor sociale, scăderea cotei de impozitare are rolul de a reduce din impactul creşterii salariului minim asupra companiilor, în special mici şi mijlocii. Reducerea cotei de impozitare a profitului este o măsură necesară având în vedere contextual internaţional în care ţările dezvoltate anunţă tăieri agresive de taxe pentru companii. Mai mult, reducerea acestei cote de impozitare era necesară având în vedere evoluţia investiţiilor străine directe în regiune şi cotele de impozitare a profitului: Bulgaria 10% şi Ungaria 9%. Implementarea acestor măsuri înseamnă venituri mai mari pentru toţi angajaţii din România dar şi pentru toţi antreprenorii din România. În acest fel, mai mulţi bani rămân în economie pentru economisire, investiţii şi creşterea salariilor în funcţie de performanţă şi nu sunt distribuiţi politic".
Expunerea de motive a iniţiativei legislative subliniază, printre altele, că suprataxarea forţei de muncă şi a capitalului duce la pierderea acestora. Documentul citat arată: "De ani buni deja, cei mai mari investitori în România sunt românii plecaţi să muncească sau să deschidă afaceri în alte ţări. Investiţiile directe rămân la un nivel mic, deşi ţările din regiune beneficiază de sume din ce în ce mai mari în fiecare an".
Potrivit expunerii de motive, amânarea implementării prezentului proiect de lege va descutaja şi mai mult investiţiile în sectorul privat, motorul economiei din ultimii 27 de ani.
1. fără titlu
(mesaj trimis de nelu din poplaca în data de 02.03.2017, 07:29)
Cum bre sa tai din impozite in perioada de crestere adica esti prociclic? El care dadea in BNR ca ia numai masuri de-a-ndoaselea si ca creste dobanzile in criza acum el taie impozite in crestere economica peste potential? Asta dupa ce PSD deja a taiat din ele destul si cu tinta de 3% care e si nu e respectata? Ce usor e sa te joci cu cifrele pe hartie!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.03.2017, 08:23)
bun comentariu
interesant
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.03.2017, 08:36)
Da, tot el consideră drept inoportuna cresterea salariilor acum, desi sustinea austeritatea pentru căței din 2010.
Impozit pe profit zero, impozit pe proprietate zero, dreptul firmelor de a nu plati niciun angajat si ajutor de stat pentru multinationale, o lume de vis pentru antreprenori. :)
2. fără titlu
(mesaj trimis de cetatean în data de 02.03.2017, 09:36)
dle citu.intrebare? sint salariat.mai sint membru ca la o societate comerciala unde primesc o indemnizatie conform contractului de mandate.pentru cele de mai sus avind in vedere ca sint drepturi de natura salariala platesc cass.de ce trebuie sa platesc cass sipentru venitul din inchirierea unui apartament acesta fiind un contract commercial si nici decum de natura salariala.oricum ptr venitul din chirie platesc impozit.eu cred ca nu este correct.mai analizati si dvs.ptr.ca dupa parerea mea sinteti printer putini din parlament care au stiinta de carte.cu stima!
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de ion în data de 02.03.2017, 10:05)
intrebarea e corecta.dar cum sa inteleaga asta niste idioti? altfel trebuie sa majoram salariile la bugetari.pai de unde?dincass pecare ilpatim ptr venituri din chirie.sint curios daca citu va citi si iti va raspunde.eucred ca nu.dar mai vedem.
3. un proiect toxic!
(mesaj trimis de d.i. în data de 02.03.2017, 11:31)
este una din cele mai ticaloase initiative legislative pe care le-am intalnit in ultimii 16 ani! pe fond este un atentat fatis la venitul salarial (= venit salarial direct + venit salarial indirect) si la stabilitatea regimului asigurarilor sociale de stat! contributiile sociale nu sunt platite de angajator! ele sut doar avansate in system si recuperate (cu profit) odata cu marfarizarea productiei angajate de dezvoltatorul afacerii. dementa care insoteste gandirea pretului de revenire si a pretului de piata si proiectul de institutionalizare prin lege sunt fara precedent! se cauta disolutia sistemului economic cu orice pret?!