Zeci de angajaţi ai SC SGU Ploieşti, firmă deţinută de Consiliul Local, au întrerupt lucrul, astăzi, şi s-au adunat în curtea unităţii, după ce au aflat că Serviciul de pază din cadrul firmei va fi desfiinţat şi va fi externalizat la un preţ de peste trei ori mai mare decât costul cu angajaţi proprii. Oamenii spun că nu înţeleg decizia conducerii firmei şi cer explicaţii, scrie News.ro.
Oamenii spun că au aflat din presă despre faptul că ar urma să rămână fără loc de muncă.
Potrivit primarului oraşului, Adrian Dobre, serviciul de pază a fost scos la licitaţie pentru suna de 1.400.000 de lei pentru două luni, costurile fiind de peste trei ori mai mari decât cele actuale, în condiţiile în care, conform edilului, firma Consiliului Local are lunar cheltuieli de 200.000 de lei pentru propriul serviciu de pază.
"Aş fi înţeles şi aş fi fost de acord cu externalizarea, dacă preţul ar fi fost unul mai mic, însă aşa, nu se justifică decizia conducerii societăţii" a spus primarul, care a adăugat că demersul privind organizarea licitaţiei nu este unul legal, întrucât conducerea societăţii este interimară şi nu are dreptul de a lua astfel de decizii în lipsa unei decizii a Consiliului Local.
Contactat telefonic, directorul interimar al SC SGU Ploieşti, Cristinel Şchiopu, a declarat că decizia de a externaliza activitatea de pază a fost luată în urma unei analize financiare care a fost făcută la începutul anului şi care a arătat că preţul unei ore de pază la serviciul intern al SGU este mai mare decât cel oferit de orice firmă de profil.