Publicis va plăti 4,4 miliarde de dolari pentru preluarea Epsilon, divizia de marketing a grupului Alliance Data, a anunţat ieri grupul francez de publicitate, care îşi extinde afacerile pe piaţa digitală şi prezenţa în America de Nord, transmite Reuters.
Acordul, anunţat la două săptămâni de când Publicis a confirmat discuţiile cu Alliance Data, arată eforturile celui de-al treilea mare grup de publicitate din lume de a se adapta la o piaţă care se schimbă tot mai mult, conform News.ro.
Preluarea Epsilon va transforma Publicis într-un lider al experienţelor personalizate oferite pe baza datelor utilizatorilor online", potrivit unui comunicat al companiei din Paris, care a anunţat cea mai mare achiziţie efectuată vreodată de Publicis, peste cea de 3,7 miliarde de euro, prin care a cumpărat în 2014 firma de consultanţă în domeniu tehnologiei Sapient.
Publicis şi alte companii de publicitate au pierdut teren pe o piaţă dominată tot mai mult de Facebook, Google, divizie a grupului Alphabet şi specialiştii în marketingul digital, care urmăresc şi ţintesc clienţii prin intermediul smartphone-urilor, în timp ce trebuie să respecte reglementări tot mai dure privind protecţia datelor, conform News.ro.
Publicis a obţinut venituri de 2,12 miliarde de euro în perioada ianuarie-martie, în scădere cu 1,6% în termeni comparabili, dar în urcare cu 1,7% în termeni reali.