Conform Raportului European al Plăţilor Consumatorilor, ediţia 2020, 6 din 10 români (60%) declară că anul acesta de Craciun, vor cumpăra mai puţine cadouri decât în ceilalţi ani. Media la nivel European este de 47% iar printre ţările care vor face cele mai mari economii la cadourile de Crăciun se află Portugalia şi Italia, potrivit unui comunicat trimis redacţiei.
Chiar dacă anul acesta bugetul este unul diminuat, consumatorii sunt hotărâţi să sprijine industria locală. Europenii conştientizează faptul că anul 2020 a fost foarte dificil pentru majoritatea producătorilor locali aşa că, prin consum propriu, doresc să susţină locurile de muncă generate de afacerile antreprenorilor locali. Astfel, 64% dintre români declară că în perioada sărbătorilor vor cumpăra cu precădere cadouri produse în România. La nivel european, ţările orientate cel mai mult spre consum intern sunt Portugalia (76%), Spania (74%) şi Grecia (71%).
Numărul cadourilor şi valoarea lor sunt însă în relaţie directă cu timpul pe care consumatorii îl petrec pe reţelele de socializare. Consumatorii români (57%), cehi (60%) şi portughezi (61%) sunt cei mai predispuşi la influenţa canalelor de socializare precum Facebook şi Instagram, în vreme ce olandezii (27%), danezii (30%) şi belgienii (31%) rămân cei mai indiferenţi la influenţa canalelor de socializare.
Însă social media are şi un aspect pozitiv. Informaţia prezentată consumată pe canalele de socializare are o influenţă pozitivă asupra consumului sustenabil, 41% dintre consumatorii români alegând produsele sustenabile deoarece au fost mai bine informaţi de către grupul social de referinţă. Media la nivel european este de 35%, mai aratâ sursa citată.