Piaţa de produse OTC din ţara noastră, ce include medicamentele fără prescripţie medicală, suplimentele alimentare şi dispozitivele medicale pentru îngrijire personală, a scăzut cu aproximativ 7% în al doilea trimestru din 2017, faţă de primele trei luni ale anului, conform datelor Cegedim, se arată într-un comunicat de presă al RASCI, trimis Redacţiei.
În ciuda acestei scăderi, vânzările aferente celui de-al doilea trimestru al anului au fost cu 19,4% mai mari faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, precizează sursa citată.
În acest interval, segmentul de piaţă a înregistrat o evoluţie moderată la nivelul acestor categorii de produse, cu schimbări semnificative doar la nivelul categoriei răceală, gripă şi alergii, vânzările din această categorie scăzând cu 38% faţă de primul trimestru al anului.
RASCI menţionează: "Cu o valoare de 132,3 milioane de lei, această categorie a pierdut considerabil din cota de piaţă, de la 27,4% în T1 la 18,2% în al doilea trimestru. La polul opus, categoria dermatocosmetice s-a poziţionat pe un trend ascendent, cu un salt de 25%, reprezentând o creştere în vânzări de la 50,9 milioane de lei la 63,6 milioane de lei".
Diana Mereu, director executiv RASCI, a declarat, citată în comunicat: "Valoarea anumitor categorii este strâns corelată cu ponderea problemelor de sănătate dintr-o arie terapeutică, însă poate fi influenţată şi de sezonalitate. Segmentul de piaţă reprezentat de Asociaţia Română a Producătorilor de medicamente fără prescripţie, suplimente alimentare şi dispozitive medicale (RASCI), urmează însă o tendinţă generală de creştere, reflectând, pe de-o parte, atenţia sporită acordată îngrijirii personale de către consumatori, cât şi varietatea de produse, pe de altă parte. Totodată, această evoluţie ascendentă este în linie atât cu creşterea totală a pieţei farmaceutice, cât şi cu creşterea economică a României".
Conform datelor Cegedim, categoria Lifestyle OTC, se află în top în al doilea trimestru al anului în ceea ce priveşte cota de piaţă, de 23,2%, dar şi la nivelul vânzărilor, de 168,7 milioane de lei. Aceasta este urmată de categoria produselor cu acţiune în afecţiuni gastrointestinale, cu o cotă de piaţă de 21,1% şi vânzări de 153,1 milioane de lei.
RASCI (Asociaţia Română a Producătorilor de medicamente fără prescripţie, suplimente alimentare şi dispozitive medicale), reuneşte producători, importatori şi distribuitori de medicamente fără prescripţie medicală (OTC), suplimente alimentare şi dispozitive medicale pentru îngrijire personală, activi pe piaţa din ţara noastră. Asociaţia urmăreşte nu doar informarea, ci şi responsabilizarea consumatorilor. Scopul principal al RASCI este să asigure claritatea şi obiectivitatea informaţiei atât la nivelul populaţiei, cât şi la nivelul profesioniştilor din domeniul medical, cei care zilnic dau sfaturi şi indicaţii de utilizare a acestor produse.