Reporter: Anul 2015 a fost unul de succes în turismul românesc, s-au văzut creşteri şi în Bucureşti?
Răzvan Pârjol: Într-adevăr, în 2015 am observat o creştere importantă în Bucureşti, surprinzător şi pe timpul verii. Spun surprinzător pentru că, de obicei, Capitala reprezentă o destinaţie cu predilecţie business, ori vara anului trecut s-a dovedit a fi şi o destinaţie leisure interesantă, căci s-au înregistrat grade de ocupare record a hotelurilor bucureştene.
Reporter: Cum vedeţi evoluţia turismului în Bucureşti?
Răzvan Pârjol: Bucureştiul este în continuă creştere. Expedia, companie specializată pe turismul leisure, a constatat o creştere de 60% a interesului faţă de Bucureşti, comparativ cu 2014. Ryanair a adus peste 500.000 de turişti şi este în creştere, fapt dovedit de noi rute deschise, cât şi de dorinţa de a avea o bază fixă aici.
Reporter: Consideraţi că, odată cu nominalizarea Bucureştiului în revista Vogue ca oraş ce trebuie vizitat, va creşte şi numărul de turişti?
Răzvan Pârjol: Cred că orice nominalizare a Bucureştiului poate aduce vizibilitate şi implicit interes pentru capitala noastră. Imaginea în afara ţării nu este cea mai fericită, dar ne bucurăm să constatăm că acest lucru se schimbă de îndată ce reuşim să avem oaspeţi străini, care îşi modifică radical opinia. Bucureştiul este din ce în ce mai prezent în mintea turiştilor; fie prin aceste nominalizări, fie prin activităţi culturale sau sportive cu acoperire internaţională (concerte, meciuri, concursuri, festivaluri), iar acest lucru, chiar dacă necesită timp, se traduce prin creşterea numărului de turişti.
Reporter: Se poate lăuda Bucureştiul cu un potenţial turistic ridicat?
Răzvan Pârjol: Oraşul are potenţial cu siguranţă, cultural, enogastronomic, de city-break. Rămâne însă mult de lucru la modul în care îl promovăm, la ceea ce promovăm şi la ceea ce putem asigura în urma promovării. De exemplu, muzeele ar trebui, poate, să îşi revizuiască politicile de marketare, ne trebuie un City Card şi, per total, o strategie unitară şi profesionistă, cu concursul autorităţii locale, a deciziilor Consiliulului General al Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB) de finanţare a proiectelor propuse de către Asociaţia de Promovare şi Dezvoltare a Turismului Bucureşti (Bucharest Tourism Board), aceasta fiind formată din principalii actori în industria ospitalităţii bucureştene şi naţionale. Este nevoie de comunicare şi centralizare a informaţiilor, pentru a elabora un plan strategic multianual, pentru a putea eşalona şi eficientiza orice eveniment din Capitală.
Reporter: Care sunt cele mai vizitate obiective turistice din oraş?
Răzvan Pârjol: Palatul Parlamentului rămâne, cu siguranţă, un obiectiv care satisface multe curiozităţi, alături de muzee precum cel al Satului şi Antipa.
Reporter: Care a fost numărul turiştilor străini veniţi în Bucureşti anul trecut? Vă aşteptaţi la creşteri în noul an?
Răzvan Pârjol: Evaluăm cam la un milion de turişti pe an, iar această cifră este în creştere.
Reporter: Pentru ce vin, în general, străinii în Bucureşti (business, festivaluri, vacanţe etc)?
Răzvan Pârjol: Business a fost motivul principal din ultimii ani. Vedem însă o creştere a segmentului leisure, cât şi pentru city-break, pentru concerte, festivaluri sau manifestări sportive.
Reporter: Credeţi că noul centru termal care s-a deschis lângă Bucureşti va atrage mai mulţi turişti?
Răzvan Pârjol: Cu siguranţă. Vedem la două săptămâni de la deschidere că centrul face cu greu faţă. Un astfel de proiect nu face decât să crească atractivitatea Bucureştiului, cât şi standardele de calitate. Este genul de investiţie care ne bucură şi care reprezintă un exemplu de bune practici.
Reporter: Este pregătită Capitala noastră să facă faţă mai multor cereri de cazare?
Răzvan Pârjol: Cred că da. Şi ne dorim să fie asta problema, pentru că atunci Bucureştiul va deveni şi mai atractiv pentru investiţii în industria ospitalităţii.
Reporter: Care sunt principalii paşi care vor fi făcuţi în 2016 pentru promovarea şi dezvoltarea turismului în Bucureşti?
Răzvan Pârjol: Prin taxa specială de promovare adoptată în şedinţa Consiliului General al PMB, sperăm să avem alocaţi bani pentru promovare specifică, site internet, reţele de socializare, info-center, city card, participare târguri, materiale promoţionale.
Reporter: Vă mulţumim!