Marea Britanie nu este o societate "post-rasială" şi rasismul persistă, dar problemele legate de rasă şi rasism devin "mai puţin importante", potrivit unui studiu important realizat de Comisia privind disparităţile rasiale şi etnice, citat miercuri de dpa şi Agerpres.
Afirmaţiile în sensul că Marea Britanie este încă rasistă din punct de vedere instituţional nu sunt confirmate prin dovezi, dar manifestările rasiste se menţin, în special online, consemnează autorii studiului.
Raportul, comandat în urma protestelor Black Lives Matter de anul trecut, apreciază că există îmbunătăţiri precum creşterea diversităţii în profesiile de "elită" şi scăderea decalajelor între salarii, deşi rămân disparităţi.
De asemenea, raportul constată că elevii din multe comunităţi etnice au rezultate la fel de bune sau mai bune decât elevii albi în învăţământul obligatoriu, singurul grup cu performanţe mai puţin bune fiind cel al elevilor de culoare originari din Caraibe.
În acelaşi timp, diferenţa de salarizare dintre toate minorităţile etnice şi populaţia majoritară albă s-a micşorat la 2,3% şi nu este semnificativă în rândurile angajaţilor sub 30 de ani, potrivit acestui studiu.
Educaţia este "cea mai ilustrativă poveste de succes a experienţei britanice a minorităţilor etnice" şi cel mai mare important instrument pentru reducerea disparităţilor rasiale, conchide Comisia.
Succesul în educaţie şi, într-o măsură mai mică, în economie "ar trebui să fie considerat un model pentru alte ţări cu majoritate albă ", menţionează aceasta.
Conform raportului, problemele legate de rasă şi rasism devin "mai puţin importante" şi în unele cazuri nu sunt un factor semnificativ în explicarea inegalităţilor, însă unele comunităţi continuă să fie "bântuite" de rasismul istoric, care creează o "neîncredere profundă" şi poate constitui o barieră în calea succesului.
Raportul de 264 de pagini face 24 de recomandări, între care extinderea treptată a zilelor de şcoală, începând cu zonele defavorizate, pentru a ajuta elevii să recupereze învăţătura ratată în timpul pandemiei.
Copiii din medii defavorizate ar trebui, de asemenea, să aibă acces la consiliere de carieră de calitate mai bună în şcoli, finanţată prin programe de atragere în învăţământul superior, subliniază comisia, care solicită totodată aprofundarea cercetărilor în privinţa comunităţilor în care elevii au performanţe bune, astfel încât acestea să poată fi reproduse pentru a-i ajuta pe toţi copiii să reuşească.
Comisia mai recomandă ca acronimul BAME (Black, Asian and Minority Ethnic - negru, asiatic şi minoritate etnică) să nu mai fie folosit, în măsura în care diferenţele dintre
grupuri sunt la fel de importante ca asemănările dintre ele.
Raportul solicită în acelaşi timp organizaţiilor să nu mai finanţeze o instruire "părtinitoare în mod inconştient", iar guvernului şi experţilor să dezvolte resurse pentru a contribui la promovarea egalităţii la locul de muncă.
"Raportul evidenţiază semnificaţia educaţiei ca fiind cel mai puternic instrument pentru reducerea disparităţilor etnice. Efectul educaţiei este transformator asupra indivizilor, dar şi a familiilor şi comunităţilor acestora", a conchis preşedintele Comisiei, Tony Sewell.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 31.03.2021, 11:34)
Afirmaţiile în sensul că Marea Britanie este încă rasistă din punct de vedere instituţional nu sunt confirmate prin dovezi
sunt destule dovezi!
La locurile de munca, la contractele de inchiriere, la contractele de credit (acelasi credit - aceasi zona, acelasi activ, puncte procentuale diferite la dobanda), la spital, etc.
Sunt date in piata, trebuiesc doar comparate si analizate.
Aia in UK sunt rasisti si intre EI, pe zone si teritorii.
semnat comenturi "cretine"