Actualizare 7:24 Ministrul francez al energiei: "Renault şi alţi doi constructori auto depăşesc normele de poluare pentru maşinile diesel"
Ministrul francez al energiei, Segolene Royal, spune că nu s-a descoperit software fraudulos pe maşinile Renault, însă emisiile de CO2 şi de oxid de azot sunt peste normele legale le Renault şi la alţi doi constructori auto, scrie AFP. Situaţia de la Renault nu este în niciun caz la fel de gravă ca la Volkswagen, spune Emmanuel Macron, ministrul francez al economiei. Acţiunile Renault au închis în scădere cu 10% şedinţa bursieră, potrivit sursei citate.
Franţa a testat o serie de modele pentru a vedea dacă există software care să păcălească testele de emisii. Concluzia a fost că Renault NU a instalat niciun astfel de soft, informează Hotnews.
Însă ministrul energiei spune că au fost detectate emisii peste normele acceptate la modelele mai multor mărci.
Ministrul francez al economiei, Emmanuel Macron, a spus la Berlin că situaţia de la Renault nu este nici pe departe atât de gravă ca la Volkswagen, adăugând că are mare încredere în constructorul francez. El a adăugat că din septembrie, de când a izbucnit scandalul Volkswagen, s-au făcut şi la Renault controale"pentru verificarea fiabilităţii şi calităţii informaţiilor trimise consumatorilor", informează AFP.
În Franţa, UTAC (Uniunea Tehnică a autovehiculelor, motocicletelor şi bicicletelor) testează în prezent 100 de vehicule aflate în circulaţie, dintre care 25 sunt Renault. Cifra este proporţională cu cota de piaţă Renault în Franţa. Până la sfârşitul lui decembrie 2015, se testaseră deja 11 vehicule, dintre care 4 Renault, transmite sursa citată.
Acţiunile Renault au scăzut joi cu 20% la bursă după ce s-a aflat că o parte dintre sediile companiei au fost percheziţionate săptămâna trecută. Autorităţile franceze antifraudă au percheziţionat unităţi din domeniul omologării şi al unităţilor de control pentru motoare, bănuiala fiind că ar putea să fi existat fraude la nivelul emisiilor. Renault a confirmat că s-au făcut percheziţii şi spune că nu s-a descoperit nici fel de soft ilegal, informează AFP, citat de Hotnews.
(I.D.)
-------
Oficiali ai biroului antifraudă din Ministerul Economiei de la Paris au confiscat computere de la birourile companiei auto franceze "Renault" SA, în cadrul unei posibile investigaţii privind testele pentru emisiile automobilelor, a anuţat, ieri, un reprezentant al sindicatului CGT din cadrul societăţii, determinând scăderea acţiunilor acesteia cu până la 20%, la Bursa din Paris.
Florent Grimaldi, reprezentant al CGT la uzina "Renault" din Lardy, a declarat că agenţi ai biroului antifraudă au vizitat, săptămâna trecută, unele sedii ale producătorului auto, care au legătură cu standardele de testare şi certificare a motoarelor, lăsând impresia că investigaţia este legată de standardele emisiilor, în urma scandalului de profil care afectează "Volkswagen" AG din Germania.
Autorităţile franceze investighează din septembrie 2015 dacă "Volkswagen" a înşelat clienţii în privinţa nivelului emisiilor automobilelor diesel şi s-a angajat să extindă cercetările la toţi producătorii, printre care "Renault" şi rivalul său mai mare PSA "Peugeot Citroen".
"Peugeot" a anunţat în octombrie că nu a folosit niciodată softuri pentru modificarea rezultatelor testelor de poluare. Ieri, "Peugeot" a informat că nu a făcut obiectul unor percheziţii după scandalul de la "Volkswagen".
"Renault" a confirmat percheziţiile la uzinele sale, dar a subliniat că în cursul investigaţiilor nu a fost identificat niciun dispozitiv care să falsifice emisiile poluante ale motoarelor sale diesel.
În urma anunţului făcut de sindicalistul de la "Renault", acţiunile companiei au pierdut până la 20% (cel mai mare declin de după 2008), însă ulterior titlurile s-au mai redresat. La ora locală 15.35, acţiunile companiei erau în scădere cu 10% pe piaţa din Paris, atingând 78,38 euro.
Titlurile "Peugeot" au coborât cu aproape 3%, la 14,32 euro.
Tot ieri, acţiunile companiei auto italo-americane "Fiat Chrysler Automobiles" NV (FCA) au fost suspendate temporar de la tranzacţionare, pe piaţa din Milano, după un declin de 8% generat de apariţia informaţiei potrivit căreia doi dealeri auto din Chicago au lansat un proces în care acuză producătorul de maşini că a umflat vânzările în SUA.
Conform site-ului Automotive News, cei reclamanţii pretind că societatea auto le-a oferit bani dealerilor ca să raporteze vehiculele nevândute ca vândute.
Contactat de Reuters, un purtător de cuvânt al FCA Italia a refuzat să facă vreo declaraţie. Un purtător de cuvânt al "Fiat Chrysler" SUA a spus că producătorul auto nu a fost anunţat oficial despre acţiunea în justiţie şi nu poate comenta înainte să cunoască acuzaţiile.
"Această ştire vine într-un moment foarte prost", potrivit companiei de brokeraj "Mediobanca Securities", care notează că deja piaţa auto are de suferit de pe urma impactului scandalului emisiilor de la "Volkswagen".
Titlurile companiei FCA au fost reluate la tranzacţionare pe Bursa din Milano, iar la ora locală 15.38, erau în scădere cu 7,1%, la 6,91 euro.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 15.01.2016, 09:28)
Peugeot nu trabuia sa fie inchisa? Dar a fost salvata de statul francez.
Cu salvarile acestea se intampla ceva foarte grav, nu mai apare alt constructor de masini. E un circuit inchis. Concurenta neloiala.
Cati ingineri auto sunt unul ca nu e mult nu s-a gandit sa construiasca un automobil ca Ford etc.