Grupul de retail portughez Jeronimo Martins SGPS, prezent în regiune în Polonia unde operează magazinele de discount Biedronka intenţionează să-şi continuie expansiunea în estul Europei, printre opţiunile sale numărându-se şi România, potrivit ziarului Jornal de Negocios.
Directorul executiv al companiei Jeronimo Martins SGPS, Alexandre Soares dos Santos, citat de publicaţia portugheză Jornal de Negocios a declarat că este conştient de dificultăţile cu care compania va trebui să se confrunte în expansiunea sa, incluzând aici diferenţele lingvistice, dar şi eventualele parteneriate în care Jeronimo Martins va fi implicată.
Grupul Jeronimo Martins a înregistrat vânzări totale de aproximativ 2,4 miliarde euro în primul semestru al anului 2007, în creştere cu 19,3% faţă de perioada similară a anului trecut şi un profit net de 41,7 milioane euro, mai mare cu 12,3% faţă de anul precedent, potrivit raportului financiar al companiei. Cifra de afaceri generată de lanţul de magazine Biedronka pe care le operează în Polonia a cresCut cu 34,2%, iar câştigurile înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare (EBITDA) au fost de 58,7 milioane euro, în creştere cu 49,1%.
Compania Jeronimo Martins şi-a început activitatea în domeniul alimentar în anii 1980, în Portugalia. În prezent, grupul este liderul pieţei portugheze de retail prin supermarketurile Pingo Doce, hipermarketurile Feira Nova şi magazinele Recheio care activează pe segmentul cash&carry. Compania are peste 34.000 de angajaţi.