Cererea de motorină a Chinei a scăzut în iunie cu 11% de la un an la altul, la 3,9 milioane de barili pe zi, aceasta fiind cea mai mare scădere procentuală consemnată din iulie 2021, a declarat joi Administraţia pentru Informaţii în Energie din SUA, transmite Reuters.
DE CE ESTE IMPORTANT
Cererea lentă de combustibil din China a afectat foarte mult pe pieţele petroliere în acest an, deranjându-i pe participanţii de pe piaţă care au pariat că a doua economie din lume va continua să fie un motor de creştere.
Organizaţia Ţărilor Exportatoare de Petrol şi-a redus în această săptămână previziunile privind cererea de petrol pentru 2024, invocând aşteptări mai slabe pentru China, aceasta fiind prima reducere de la publicarea perspectivelor sale în urmă cu un an.
Agenţia Internaţională pentru Energie, cu sediul la Paris, şi-a redus previziunile pentru 2025, invocând, de asemenea, o economie chineză slabă.
Consumul de motorină a atins un nivel record în China anul trecut, dar cererea a scăzut puternic din al doilea trimestru al acestui an, potrivit EIA.
Scăderea a fost determinată în mare parte a doi factori: sectorul imobiliar în dificultate al ţării a încetinit creşterea economică; iar gazul natural lichefiat înlocuieşte motorina în camioanele grele, a spus EIA.
"În afară de utilizarea mai redusă a motorinei din cauza încetinirii activităţii economice în sectoarele construcţiilor şi imobiliare, o parte mică, dar în creştere, a flotei de camioane a Chinei foloseşte GNL în loc de motorină pentru combustibil", a spus EIA.
Vânzările de camioane care funcţionează cu GNL au crescut cu 307%, până la 152.000 anul trecut, arată datele furnizorului chinez de informaţii CV World.
Firma de consultanţă FGE estimează că GNL va înlocui cererea de motorină cu 110.000 până la 120.000 bpd în China, în acest an şi anul viitor.
Rafinăriile chineze au avut dificultăţi în acest context. Producţia rafinăriilor de petrol a scăzut în iulie cu 6,1% faţă de un an în urmă, potrivit datelor oficiale, fiind în declin pentru a patra lună consecutiv.