FINANCIAL TIMES
• GlaxoSmithKline îşi extinde controlul la divizia din India
Compania farmaceutică britanică GlaxoSmithKline îşi majorează deţinerea la subsidiara sa din India, de la 50% la 75%, plătind în schimb 629 milioane lire sterline (un miliard de dolari), cu 26% mai mult decât cotaţia de închidere din 13 decembrie.
• Renault intră pe piaţa din China
Compania auto franceză Renault intră pe piaţa din China, urmărind să-şi ajungă rapid din urmă competitorii internaţionali. Societatea a primit, luna aceasta, aprobarea pentru un joint venture de 1,3 miliarde dolari în vederea construcţiei de maşini în China, cea mai mare piaţă auto.
• Disputa privind software-ul RBS ameninţă tranzacţiile băncii
Royal Bank of Scotland (RBS) se confruntă cu posibilitatea îngheţării, de către instanţa de judecată, a operaţiunilor sale de global trade finance, pe fondul unei dispute de lungă durată cu furnizorul său de software.
WALL STREET JOURNAL
• Carrefour cumpără mall-uri de 2,75 miliarde dolari de la Klepierre
Retailerul francez Carrefour SA va cumpăra un portofoliu de mall-uri europene în sumă de 2 miliarde euro (2,75 miliarde dolari) de la Klepierre SA, companie franceză de imobiliare.
• Angajaţii Amazon Germania protestează în Seattle
Reprezentanţi din Germania ai gigantului american de e-commerce Amazon.com Inc. vor protesta astăzi în faţa sediului din Seattle al acestuia, mişcările urmând să se desfăşoare în paralel cu grevele planificate la unităţile Amazon din Germania.
NEW YORK TIMES
• Rusia ar putea credita Ucraina, dacă îi va cere Kiev-ul
Rusia i-ar putea acorda un împrumut Ucrainei, dacă oficialii de la Kiev îi vor cere acest lucru, anunţă agenţia Interfax, citându-l pe consilierul prezidenţial rus Andrei Belousov.
• Schaeuble îl sprijină pe Lautenschlaeger pentru board-ul BCE
Ministrul german al finanţelor, Wolfgang Schaeuble, declară că vicepreşedintele Bundesbank Sabine Lautenschlaeger ar fi un candidat onorabil pentru un loc în board-ul executiv al Băncii Centrale Europene (BCE), în locul lui Joerg Asmussen.
• Cresc vânzările H&M
Distribuitorul suedez de îmbrăcăminte Hennes & Mauritz (H&M) şi-a majorat de peste trei ori comparativ cu aştepările vânzările în noiembrie, vremea rece încurajând cererea de haine de iarnă. Avansul a fost de 10%, faţă de 3%, cât erau estimările.