În 2024, Libra Internet Bank a continuat să accelereze creşterea: activele au avansat cu 14%, ajungând la 12,7 miliarde lei, în timp ce portofoliul de credite a urcat la 7,4 miliarde lei, marcând un avans de peste 9% faţă de anul anterior, conform unui comunicat transmis redacţiei. Soldul depozitelor atrase de la clienţi a urmat acelaşi ritm dinamic, înregistrând un plus de 14,5%, până la 10,8 miliarde lei. Anul trecut, Libra a înregistrat al doilea cel mai mare profit din istoria băncii: peste 270 de milioane de lei, o diminuare cu 14,8% comparativ cu 2023, în special ca efect al introducerii taxei pe cifra de afaceri.
Performanţa Libra Internet Bank a depăşit din nou media pieţei în 2024. Ritmul de creştere al activelor şi al depozitelor atrase a fost peste cel al sistemului bancar, iar indicatorii de profitabilitate au reconfirmat forţa modelului de business: Rentabilitatea Capitalurilor Proprii (ROE) a ajuns la 20,1%, comparativ cu media de 18,6%, iar Rentabilitatea Activelor (ROA) a atins 2,3%, faţă de 1,8% la nivel de sistem. În plus, rata creditelor neperformante s-a menţinut la un nivel competitiv de 2%, sub media pieţei (2,4%).
Inovaţia a fost unul dintre motoarele performanţei Libra Internet Bank în 2024. Lansarea asistentului vocal Libra Voice a reprezentat o premieră absolută pentru România în ceea ce priveşte utilizarea inteligenţei artificiale în aplicaţia de mobile banking. De asemenea, Libra a făcut parte din primul val de adopţie al RoPay, cel mai nou şi mai modern sistem de plăţi instant, bazat pe generarea şi scanarea de coduri QR. Iar clienţii băncii care deţin abonamente business pot face schimburi valutare în timp real, în orice moment, prin intermediul platformei Live FX, integrată în serviciul de internet banking.
Tot în 2024, Libra Internet Bank a introdus plăţile instant în Euro şi a lansat Creditul InvestEU, prin care pot fi acordate finanţări pentru persoane juridice cu garanţii europene cuprinse între 50-70% din valoarea creditului, potrivit comunicatului.
Satisfacţia clienţilor Libra a atins cel mai ridicat nivel din ultimii ani: scorul Net Promoter Score (NPS) a ajuns la 78 de puncte din 100 - cel mai bun rezultat înregistrat de bancă până în prezent.
"Rezultatele consistente ale Libra Internet Bank confirmă eficienţa modelului nostru bancar, construit pe strategia de nişă şi pe dezvoltarea accelerată a tehnologiei bancare de nivel înalt. Aceste realizări sunt posibile datorită unei echipe unite, motivate şi curajoase. Privim cu încredere către viitor, continuând să inovăm şi să creştem alături de clienţii noştri", a declarant în comunicat Cristina Mahika-Voiconi, Director General Libra Internet Bank.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 29.04.2025, 10:18)
Super. Nu se listeaza si ei la bvb?