Alro Slatina (ALR) a înregistrat o pierdere netă ajustată de 115 milioane de lei, în primele nouă luni ale anului 2014, comparativ cu o pierdere netă ajustată de 21 de milioane de lei, pentru perioada similară din 2013, în conformitate cu Standardele Internaţionale de Raportare Financiară (IFRS), potrivit raportului transmis, vineri, de companie.
Cifra de afaceri a companiei, la 30 septembrie, a fost de 1,44 miliarde de lei, faţă de 1,5 de miliarde de lei în primele nouă luni din 2013.
Rezultatul net ajustat este rezultatul net minus deprecierea imobilizărilor corporale, plus/minus pierdere/câştig din instrumente financiare derivate care nu se califică pentru contabilitatea de acoperire a riscurilor, plus/minus impozit pe profit amânat.
Având în vedere impactul semnificativ generat de marcarea la piaţă a instrumetelor financiare derivate care nu se califică pentru contabilitatea de acoperire, conducerea Alro consideră rezultatul net ajustat ca fiind reprezentativ pentru urmărirea performanţei financiare a Companiei.
Marian Năstase, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Alro a declarat: "Alro şi-a crescut nivelul vânzărilor de aluminiu procesat, ca parte a strategiei sale pe termen lung axată pe produsele cu valoare adăugată mare, dar din cauza unor factori pe care nu i-am putut controla, cum ar fi piaţa internaţională a aluminiului şi taxele legate de energie, Compania noastră a continuat să înregistreze pierderi".
Potrivit domniei sale, al treilea trimestru al acestui an a fost unul dificil, marcat de scăderea cererii în special în luna august şi de o creştere competiţională într-o piaţă care se confruntă cu supraproducţie: "În aceste condiţii, ultimele schimbări legislative privind schema de sprijin pentru sectorul energiei regenerabile reprezintă o soluţie vitală pentru continuarea operaţiunilor noastre. În ciuda costurilor ridicate, care nu au fost în controlul nostru, am decis să continuăm şi chiar să creştem investiţiile pentru îmbunătăţirea eficienţei energetice, încercând astfel să contracarăm parţial condiţiile dificile din piaţă".
Vânzările cantitative de produse de aluminiu au înregistrat un uşor avans de 1% faţă de perioada similară a anului 2013, cu o creştere de 7% a vânzărilor de aluminiu procesat, în timp ce vânzările de produse de aluminiu primar s-au redus cu aproximativ 3%, compania utilizând intern mai multe sleburi pentru a susţine creşterea producţiei de produse cu valoare adăugată. Cu toate acestea, factorii externi au continuat să aibă un impact semnificativ asupra rezultatelor companiei, potrivit raportului publicat vineri: preţul scăzut al aluminiului pe piaţa internaţională (media aferentă perioadei ianuarie - septembrie 2014 la Bursa de Metale din Londra a fost de 1.833 de dolari/tonă, în vreme ce în perioada similară a anului 2013 a fost de 1.871 de dolari/tonă), precum şi costurile mari cu eco-taxele. În 2014, Alro a plătit aproximativ 90 de milioane de lei pentru cota de certificate verzi aferentă anului 2013, în vreme ce în perioada similară din 2013 a plătit aproximativ 34 de milioane de lei pentru cota de certificate verzi aferentă anului 2012.