Producătorul american de aluminiu "Alcoa" Inc. a raportat câştiguri pentru trimestrul al doilea din anul curent, după doi ani cu pierderi, în condiţiile în care s-a concentrat pe vânzarea de produse mai profitabile.
"Alcoa" a câştigat 138 de milioane de dolari sau 12 cenţi/acţiune în perioada aprilie-iunie 2014, comparativ cu o pierdere de 119 milioane de dolari sau 11 cenţi/titlu în acelaşi interval din 2013. Dacă se exclud costurile generate de închiderea unei topitorii şi alte elemente speciale, gigantul american a avut un profit de 18 cenţi/acţiune, în timp ce analiştii estimau 13 cenţi/titlu.
În perioada de raportare, vânzările "Alcoa" au însumat 5,84 miliarde dolari, comparativ cu 5,85 miliarde dolari în anul precedent. Analiştii preconizau o cifră a vânzărilor de 5,63 miliarde dolari.
În ultimii ani, "Alcoa" s-a confruntat cu preţurile reduse de pe piaţa aluminiului, drept pentru care s-a orientat către produsele destinate fabricanţilor de avioane şi autoturisme. Compania estimează că, anul acesta, cererea de aluminiu va spori cu 7%, iar pe piaţă va fi un deficit de 930.000 de tone.