Compania de stat Salrom, monopolul producţiei de sare din Româ-nia, a depus, abia la a doua licitaţie, o ofertă pentru a furniza sarea necesară deszăpezirii drumurilor naţionale şi autostrăzilor în această iarnă, a anunţat vineri Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR, fosta CNADNR).
În 7 octombrie, CNAIR a lansat o licitaţie pentru achiziţia a 250.000 tone de sare pentru deszăpezire pentru iarna 2016-2017, valoarea estimată a contractului fiind de 75,8 milioane lei (16,9 milioane euro), cu tot cu TVA.
"La cea de-a două licitaţie organizată pentru achiziţionarea de sare, respectiv pentru atribuirea contractului având ca obiect: "Furnizare sare pentru deszăpezire necesară în campania de iarna 2016-2017", termenul limită de primire a ofertelor a fost data de 27.10.2016 ora 16:00, conform Anunţului de participare nr. 170353/07.10.206. Precizăm că oferta depusă a fost cea a Societăţii Naţionale a Sării S.A.", a anunţat vineri compania de drumuri.
CNAIR a fost nevoită să organizeze o nouă licitaţie deschisă privind achiziţia de sare pentru deszăpezire, doar pentru iarna 2016-2017, după ce singurul producător de sare din România, Salrom, nu a depus nicio ofertă la licitaţia anterioară, din iulie, pentru sarea necesară pentru următorii patru ani.
"Reamintim că în data de 29 iulie 2016, CNADNR a organizat o licitaţie Acord cadru pe 4 ani (2016 - 2020), la care singurul producător de sare din România, Societatea Naţională a Sării, nu a depus oferte, CNADNR (actuala CNAIR) anulând procedura", a amintit compania.
Contractul, denumit "Furnizare sare pentru deszăpezirea necesară în campania de iarnă 2016-2017", are o durată de şase luni, iar firmele interesate trebuie să dispună de experienţă.
"Ofertantul trebuie să demonstreze că a livrat în ultimii trei ani produse similare cu cele supuse procedurii de atribuire, în valoare cumulată de cel puţin 18,9 milioane lei, fără TVA", se arată în anunţ.
Succesul licitaţiei depindea de oferta companiei de stat Salrom, singurul producător de sare din România.
În lipsa unei oferte a Salrom, ofertele ar fi putut fi depuse de intermediari, care cumpără sare de la Salrom sau din străinătate şi revând apoi, la un preţ mai mare, marfa către CNAIR.
Data limită de evaluare a ofertelor este 21 noiembrie.
Licitaţia a fost lansată după eşecul unei licitaţii anterioare, în care CNADNR a încercat să cumpere sare pentru deszăpezire pentru următoarele patru ierni în acelaşi timp.
La licitaţia de "sare pentru deszăpezire necesară în perioada 2016 - 2020", pentru toate cele şapte direcţii regionale: Bucureşti, Craiova, Timişoara, Cluj, Braşov, Iaşi şi Constanţa, valoarea estimată a contractelor era de 363,3 milioane lei (81,6 milioane euro).
Licitaţiile au eşuat, însă, după ce compania a primit, până la termenul limită din 29 iulie, o singură ofertă, pentru direcţia regională Cluj, de la o firmă de transport din Sălaj.
Compania de stat Salrom a precizat, potrivit News.ro, că nu a participat la licitaţie din cauza "condiţiilor contractuale dezavantajoase pentru ofertant prevăzute în caietul de sarcini".