• Compania se extinde şi se digitalizează
Doraly Expo Market, care împlineşte 25 de ani de existenţă în comerţul românesc, pregăteşte investiţii de 12 milioane de euro pentru extinderea la nivel naţional cu încă un spaţiu în Bucureşti, însă analizează, în acest sens, şi pieţele din Cluj şi Iaşi, conform afirmaţiilor făcute ieri, într-o conferinţă de presă, de Alexandru Rusu, CEO Doraly.
Astfel, suprafaţa închiriabilă a complexului va creşte cu 8.000 de metri pătraţi, la un total de 92.000, iar numărul pavilioanelor va ajunge la 37, de la 31 în prezent.
După cei 25 de ani de experienţă în comerţul offline, compania a lansat platforma doraly.ro, care asigură un nou canal de vânzări, o vizibilitate crescută şi acces la clienţi din toată ţara pentru comercianţii parcului.
Domnul Rusu a menţionat: "O analiză a Doraly arată că peste 80% din utilizatorii de internet preferă să facă majoritatea cumpărăturilor online şi peste 90% din clienţii unui expo-market fizic cumpără şi online. În plus, 85,9% dintre respondenţi cred că magazinele fizice trebuie să aibă şi variante digitale. În ce priveşte frecvenţa cumpărăturilor, 43% dintre ei fac cumpărături online cel puţin o dată pe lună. Un astfel de cumpărător are sub 40 de ani, educaţie superioară, venit de peste 2.000 lei pe lună şi reşedinţa într-un oraş mare. Cel mai des, aceştia comandă online electronice şi electrocasnice, cadouri, articole de îmbrăcăminte şi încălţăminte şi obiecte pentru casă".
Marketplace-ul doraly.ro a fost lansat la sfârşitul lunii aprilie a acestui an, iar pe perioada verii mai mult de o treime din cifra de afaceri (37%) a platformei a venit din comenzile en-gros de la clienţi din Bucureşti, Timişoara şi Vrancea.
Site-ul listează, în acest moment, 160 de comercianţi care vând, în total, 45.000 de produse distribuite în 13 categorii, cele mai reprezentative fiind electricele şi categoria DIY (Do It Yourself). Clienţii care cumpără de pe doraly.ro plătesc un singur preţ de livrare şi primesc un singur colet, indiferent de la câţi comercianţi comandă.
În plus, aceştia vor putea comanda printr-un nou serviciu - "Doraly Sharing" - care le va permite consumatorilor să plătească mai puţin pentru un produs în funcţie de numărul persoanelor care participă la comanda respectivă.
Alexandru Rusu a subliniat: "doraly.ro e un business intraprenorial aşezat pe un model atipic pentru piaţa de e-commerce. Preţurile flexibile listate în dreptul fiecărui produs de pe site încurajează vânzările online en-gros şi asigură economii importante pentru clienţi, de până la 50% la comenzi mai mari. Practic, am replicat online business-ul din offline pe ambele paliere: acum închiriem şi spaţii virtuale pentru comercianţi şi le-am construit şi rafturi digitale".
Conform obiectivelor companiei, platforma online va comercializa, în următorii trei ani, două milioane de produse.
"Doraly" a început ca o afacere de familie, în 1993, şi s-a dezvoltat, treptat, într-un business imobiliar care închiriază spaţii comercianţilor cu profil en-gros. Cei 550 de producători, importatori şi distribuitori, chiriaşi ai Expo Market Doraly, comercializează articole pentru casă, iluminat şi electrice, articole sanitare, birotică, bricolaj, produse pentru grădină, scule şi unelte, mobilier, dar şi produse alimentare şi băuturi. Cifra de afaceri totală a firmelor care îşi desfăşoară activitatea în spaţiile comerciale din Doraly Expo Market s-a ridicat în 2017 la peste 780 de milioane de euro, în creştere cu 8,5% faţă de anul precedent. Reprezentanţii business-ului estimează ca, până în 2020, 10% din valoarea vânzarilor offline cumulate vor proveni din platforma doraly.ro.
Reprezentanţii Doraly se aşteaptă ca tendinţa ascendentă a cifrei de afaceri a chiriaşilor să fie menţinută şi în 2018.
Parcul comercial Doraly a fost primul complex specializat în produse alimentare şi non-alimentare din România şi se întinde acum pe o suprafaţă totală de 280.000 de metri pătraţi. Acesta găzduieşte 550 de comercianţi de 17 naţionalităţi care expun, în total, peste 550.000 de produse.
Chiriaşii parcului comercial Doraly provin din Republica Moldova, China, Turcia, Pakistan, India, Iran, Iraq, Siria, Israel, Sudan, Arabia Saudită, Albania, Ucraina, Grecia, Bulgaria, Libia şi România. Peste 60% dintre antreprenori sunt de mai bine de zece ani în Doraly.
_________
În România erau 7.000 de magazine online anul trecut, iar în 2018 numărul acestora a juns la 14.000, conform unui studiu citat de Doraly. Totodată, comerţul online din ţara noastră a crescut cu 30% anul acesta, faţă de 2017.